Kierowcy się ucieszą. Pieniądze za te mandaty zostaną zwrócone

Kierowcy się ucieszą. Pieniądze za te mandaty zostaną zwrócone

Dodano: 
Kierowca w trasie
Kierowca w trasie Źródło: Unsplash / Erik Witsoe
Urząd kazał zwrócić pieniądze kierowcom, którzy niesłusznie zostali obciążeni mandatami. Chodzi o tysiące reklamacji, które latami były odrzucane przez ukaraną spółkę.

Operator parkingów – spółka WEIP została ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Po przeprowadzeniu postępowania Urząd nakazał firmie zwrot środków za niesłusznie naliczone kierowcom opłaty dodatkowe.

Zwrot dotyczy wszystkich przypadków od początku 2020 roku, w których kierowcy napotkali problemy z reklamacją.

Takie zmiany w regulaminie niepokoją kierowców i urząd

Spółka WEIP zarządza parkingami m.in. przy szpitalach i centrach handlowych. UOKiK przyjrzał się jej działalności po licznych skargach od kierowców. Z ustaleń urzędu wynika, że przedsiębiorca nakładał dodatkowe opłaty nawet w przypadkach, gdy klienci mogli udowodnić, że posiadali ważny bilet parkingowy, ale np. nie znajdował się on w widocznym miejscu w samochodzie.

Dodatkowo w regulaminach parkingowych spółka umieściła zapisy wymuszające opłatę pod groźbą kosztownego postępowania windykacyjnego, co – zdaniem UOKiK – mogło wzbudzać w kierowcach nieuzasadniony niepokój.

Niesłusznie naliczone opłaty zostaną zwrócone

Liczba zgłoszeń dotyczących parkingów komercyjnych wzrasta z roku na rok. — Skargi pokazują rażące zaniedbania: od naliczania dodatkowych opłat mimo posiadania ważnych biletów parkingowych po ignorowanie zasadnych reklamacji. Nie kwestionujemy systemu płatnych miejsc postojowych, ale nie możemy pozwolić na działania godzące w prawa konsumentów — wyjaśnił Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Spółka WEIP musi zwrócić konsumentom pieniądze za niesłusznie naliczone opłaty dodatkowe. Zwrot dotyczy wszystkich przypadków od początku 2020 roku, w których klienci posiadali ważny bilet parkingowy, ale mimo to napotkali problemy z reklamacją.

Firma zobowiązała się także do wprowadzenia zmian w procedurach reklamacyjnych oraz usunięcia treści wprowadzających konsumentów w błąd ze swoich regulaminów, formularzy i strony internetowej. W razie trudności z odzyskaniem opłat, UOKiK zachęca do powoływania się na decyzję prezesa urzędu lub skorzystania z pomocy prawnej.

Czytaj też:
Polacy piszą skargi, bo widzą zmowę cenową banków. UOKiK nie
Czytaj też:
Tak obniżysz sobie zdolność kredytową. Chociaż chcesz przecież dobrze
Czytaj też:
UOKiK widzi dwie piramidy. Ostrzega Polaków przed finansowym oszustwem
Czytaj też:
Ubezpieczenie od wszelkiego ryzyka. Nieuczciwe polisy już tropi UOKiK