InPost rzuca rękawicę Allegro. Wykorzysta sztuczną inteligencję

InPost rzuca rękawicę Allegro. Wykorzysta sztuczną inteligencję

Dodano: 
Allegro One BOX
Allegro One BOX Źródło: Wikimedia Commons / Mbeim / Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0
Platforma Allegro chciała wyeliminować z dostaw InPost stawiając na Allegro One Box, teraz InPost chce wyeliminować z rynku Allegro. Klienci dostaną nowe wirtualne miejsce zakupów z dostawami InPost.

Rafał Brzoska, właściciel InPost wejdzie na rynek z nową platformą sprzedażową dla sklepów internetowych – podał serwis cashless.pl. Kluczową rolę w projekcie odegra sztuczna inteligencja.

Serwis BSMarket twierdzi, że algorytm będzie analizował dane zakupowe klientów i przekierowywał ich do sklepów najlepiej dopasowanych do ich preferencji. Dostawy zrealizuje oczywiście InPost.

AI zmieni model kupowania w sieci twierdzi Rafał Brzoska

Nowa usługa rzuci wyzwanie Allegro, oferując klientom spersonalizowane rekomendacje zakupowe.

Taką zmianę na rynku zapowiadają wpisy Rafała Brzoski w mediach społecznościowych. „Dzięki AI zmieni się model kupowania w sieci. (…) Sposób kupowania już zaczyna wpływać na zachowania zakupowe klientów oraz staje się autonomiczny i agnostyczny (marka sklepu nie będzie miała znaczenia albo będzie ono mniejsze)” – napisał na X szef InPostu.

Start? Prawdopodobnie 1 stycznia 2026 roku.

Wojna Allegro z dostawami InPost

Na początku czerwca użytkownicy Allegro informowali, że serwis automatycznie zmienia im preferowany sposób dostawy na własne maszyny paczkowe – Allegro One Box. Jak informowały wcześniej Wiadomości Handlowe, na koniec 2023 roku w Polsce działało 4,5 tys. automatów Allegro One Box, ale kilka miesięcy później było ich już ponad 6 tys. Do sieci Allegro Delivery dołączyły także sklepy Żabki. – Partnerski model Allegro Delivery obejmuje już Allegro One, Orlep Paczkę i DHL eCommerce Polska, co łącznie daje około 18 tysięcy samych automatów paczkowych w całym kraju – podkreślało Allegro w komunikacie.

Rafał Brzoska nie pozostał obojętny na takie praktyki: – Można być przyzwoitym, a można grać nieczysto – ocenił w Kanale Zero.

Marcin Gruszka, rzecznik Allegro w odpowiedzi unikał konfrontacji: – Wszystkich naszych partnerów traktujemy jednakowo, oferując kupującym najbardziej dostępne i jakościowe formy dostawy. Jednocześnie niemal każdego dnia testujemy poszczególne moduły naszej platformy, w tym rozwiązania logistyczne, które mogą wyglądać i działać inaczej – przekazał w oświadczeniu dla Wirtualnemedia.pl.

Czytaj też:
Wirtualna kawa dla kuriera. Zamiast podziękowań w duchu