Już od 5 października można wnioskować o nowe świadczenie w ZUS

Już od 5 października można wnioskować o nowe świadczenie w ZUS

Dodano: 
Pieniądze
Pieniądze 
O świadczenie interwencyjne mogą ubiegać się w ZUS przedsiębiorcy, których interes ucierpiał na skutek powodzi, jaka miała miejsce we wrześniu. Wnioski można składać od 5 października

Świadczenie interwencyjne zostało opracowane z myślą o osobach, które na skutek powodzi nie są w stanie nadal prowadzić swojego biznesu w taki sposób, jaki miało to miejsce jeszcze przed kataklizmem. Co ciekawe, nie ma odgórnie ustalonego progu świadczenia, przedsiębiorca musi sam wyliczyć swoje straty i o jaką kwotę chce się w ZUS ubiegać. Aby otrzymać świadczenie interwencyjne należy również spełnić określone warunki.

Świadczenie interwencyjne, od 5 października można składać wnioski

Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest gotowy do obsługi świadczenia interwencyjnego, które stanowi wsparcie finansowe dla przedsiębiorców dotkniętych skutkami powodzi. Wnioski można składać od 5 października zarówno online, w dowolnej placówce ZUS, jak i w punktach mobilnych.

Świadczenie skierowane jest do przedsiębiorców, którzy prowadzili działalność gospodarczą na dzień 16 września 2024 r. Obejmuje osoby fizyczne prowadzące działalność, w tym wspólników spółek cywilnych, a także osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym osobne przepisy przyznają zdolność prawną.

„Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą, którzy zostali poszkodowani w wyniku powodzi, mogą ubiegać się o przyznanie świadczenia interwencyjnego. Rolą tego świadczenia jest wsparcie dalszego prowadzenia działalności gospodarczej” – mówi rzecznik ZUS Wojciech Dąbrówka cytowany w komunikacie prasowym.

Sposób składania wniosków i warunki otrzymania świadczenia interwencyjnego

Wniosek o świadczenie interwencyjne można złożyć elektronicznie poprzez Platformę Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS/eZUS) w formie pisma ogólnego (POG), do którego należy dołączyć odpowiedni wniosek o to świadczenie. Dokumenty można również złożyć w formie papierowej w dowolnej placówce ZUS lub w punkcie mobilnym. Interaktywny formularz wniosku będzie dostępny na stronie www.zus.pl od 5 października.

Przedsiębiorca otrzyma świadczenie, jeśli spełni określone warunki: poniesie bezpośrednie szkody materialne w wyniku powodzi, które uniemożliwią dalsze prowadzenie działalności, zobowiąże się do kontynuowania działalności gospodarczej przez co najmniej 6 miesięcy od dnia otrzymania świadczenia, oraz zobowiąże się do utrzymania poziomu zatrudnienia przez 6 miesięcy od 16 września 2024 r.