W grudniu 2024 roku Główny Urząd Statystyczny podał, że udział sprzedaży online w sprzedaży „ogółem” zwiększył się. W porównaniu do grudnia 2023 roku, w grudniu 2024 roku wzrósł z 9,4 proc. do 10,2 proc.
Wśród zakupów chętnie realizowanych przez Internet zauważalny wzrost odnotowały przedsiębiorstwa z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” – z 17,3 proc. przed rokiem do 23,7 proc. w 2024 roku. Tym bardziej dziwi decyzja jednej z firm, która nie chce dłużej inwestować w usługę skanu stóp 3D.
Esize.me niespodziewanie kończy żywot
Na stronie internetowej sklepu CCC nadal można przeczytać, że usługa „esize.me”, czyli skanowanie stóp w technologii 3D, jest darmowa i dostępna w ponad 200 punktach w całej Polsce. Nie jest to już jednak informacja ścisła. Wycofywanie maszyn do skanowania stóp zaczęło się w lutym.
Dariusz Miłek, który na fotel prezesa CCC wrócił w 2023 roku poinformował, że sieć sklepów zamierza wrócić do bardziej tradycyjnego modelu sprzedaży.
Lepiej dopasowane buty od 500 marek
Dzięki darmowemu skanowaniu 3D klienci odnosili wymierne korzyści. Jak wciąż głosi reklama usługi, zaawansowana technologia porówna skan stopy ze skanami wnętrz butów z oferty sklepów, a system zarekomenduje, które buty będą najlepiej pasowały do zeskanowanej stopy. W grę wchodziło 500 marek butów.
Usługa była dostępna od 2018 roku. – Buty przez Internet kupuje niewiele ponad 10 procent klientów w Polsce. Chcemy dotrzeć do tych 90 procent, które obawia się niedopasowania butów. System esize.me likwiduje ryzyko niedopasowania – mówił przed startem innowacyjnego rozwiązania Marcin Grzymkowski, założyciel i współwłaściciel marki eobuwie.pl.
Według informacji z CCC, rok temu z usługi pomiaru stóp skorzystało ponad 3 miliony użytkowników w Polsce, Czechach i w Rumunii. Od 2021 roku usługa była też dostępna dla klientów z Bułgarii, Czech, Grecji i z Węgier.
Czytaj też:
Podwyższanie ceny usługi ot tak to błąd. Vectra znowu z zarzutami od UOKiKCzytaj też:
Listonosze nie przyniosą już tych listów. Musisz działać całkiem samCzytaj też:
Nie uwierzysz, Volkswagen produkuje kiełbasę. Klienci wolą ją bardziej niż auta