ZUS nie chce numeru karty kredytowej. Kolejne bezczelne oszustwo

ZUS nie chce numeru karty kredytowej. Kolejne bezczelne oszustwo

Dodano: 
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Zakład Ubezpieczeń Społecznych Źródło: Shutterstock
Przestępcy liczą na naiwność oraz na autorytet ZUS. Prośba o podanie swoich danych osobowych, albo o kliknięcie w załączony link nie wydaje się dziwna, ale to znowu oszustwo. Kluczem jest tym razem karta kredytowa.

Zadaniem ZUS jest gromadzenie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne obywateli, a także dystrybucja świadczeń emerytalnych i rentowych.

Jedno Trzeba sobie wyjaśnić od razu: drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na Platformie Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu z urzędem. Z pozostałymi klientami ZUS się w ten sposób nie kontaktuje.

Mail z ZUS zawsze zawiera imię i nazwisko konkretnego pracownika ZUS. Poza tym urząd zupełnie nie interesuje się kartami kredytowymi. Interesują się nimi tylko przestępcy, którzy czekają na okazję, żeby konto z oszczędności doszczętnie ogołocić.

Prośba o dane do karty kredytowej to oszustwo

Tym razem scenariusz przestępstwa również nie jest wyrafinowany, ale trzeba być czujnym. Oszuści wysyłają maila z nazwą „zus-pl”, a w szczegółach wiadomości widnieje adres „[email protected]”.

W mailu proszą o aktualizację danych ze względu na problem z przetworzeniem płatności. Wchodząc w podany link otwiera się strona do logowania ezus, a adres strony to „prowebdigital.com.ng”. Po zalogowaniu otwiera się okno do wpisania danych karty kredytowej.

ZUS nie prosi o klikanie w linki

ZUS nie kieruje do swoich klientów drogą mailową informacji z prośbami o podanie danych wrażliwych czy o błędnym logowaniu do PUE ZUS, w których zachęca do otwierania plików lub linków.

ZUS ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na takie maile, ani nie otwierać dokumentów z załączników. Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.

Każdy kto ma wątpliwości co do otrzymanej korespondencji, może się skontaktować z Centrum Kontaktu Klientów (22 560 16 00; [email protected]).

Czytaj też:
Nie daj się nabrać na zaległy rachunek do zapłaty. To wieloetapowe oszustwo
Czytaj też:
Oszukani na Lidla. Praca zdalna w tej sieci sklepów nie istnieje
Czytaj też:
Oszuści chytrze podszywają się pod Biedronkę. 1500 zł na zakupy to ściema