Pepco szykuje się do wielkiego przejęcia. Sieć może się znacznie rozszerzyć

Pepco szykuje się do wielkiego przejęcia. Sieć może się znacznie rozszerzyć

Dodano: 
Pepco
Pepco Źródło: Kasper Starużyk
Pepco już teraz ma bardzo gęstą sieć sklepów w całej Europie, jednak bardzo możliwe jest przejęcie przez południowoafrykański sklep dużej sieci dyskontów działających w Polsce.

Pepco szykuje się do przejęcia sporej sieci dyskontów. Sklepy NKD, bo o nich mowa, są obecne w wielu krajach Europy i jest ich ponad 2,2 tys., z czego większość w Niemczech. Sieć działa również w Polsce, gdzie ma 12 sklepów w różnych lokalizacjach. O planach Pepco informuje "Fakt".

Pepco szykuje się na przejęcie sieci NKD

NKD jest niemiecką siecią dyskontów typu non-food oferującą podobny asortyment do Action, Pepco czy Kik. Jeżeli na zakup sieci zdecydowałoby się Pepco, to w wsadzie wchłonęłoby konkurencję, która silna jest szczególnie w Niemczech, gdzie południowoafrykańska firma zaczęła działać dopiero od 2022 r.

W Polsce sklepy NKD znajdują się w następujących miejscowościach:

  • Starachowice
  • Lubartów
  • Włocławek
  • Wrocław
  • Łany k. Wrocławia
  • Warszawa
  • Gliwice
  • Knurów
  • Żywiec
  • Łódź
  • Opole
  • Zawiercie

Pepco szykuje sporą ekspansję w Europie Środkowej

Na początku roku Pepco Group zapowiedziała otwarcie setek nowych sklepów w Europie Środkowej, z czego znaczną część w Polsce. Obecnie firma posiada w kraju 1670 placówek, co oznacza wzrost o 131 sklepów w porównaniu z poprzednim rokiem. Przychody w Polsce w roku obrotowym 2023/24 wyniosły 1,62 mld euro, co stanowi spadek o 3,6 proc. względem poprzedniego okresu.

Pepco Group, należąca do południowoafrykańskiego Steinhoff International Holdings, działa na polskim rynku od 2004 r. Pierwsze sklepy otwarto w Poznaniu, Gdańsku i Bydgoszczy. Od 2013 r. sieć dynamicznie rozwija się w Europie Środkowej i Wschodniej, wchodząc m.in. na Słowację, do Czech, Rumunii, Bułgarii i na Litwę. W ostatnich latach Pepco rozszerzyło działalność na zachodnie rynki, takie jak Hiszpania, Włochy, Austria czy Niemcy, stając się marką o europejskim zasięgu.

Polska pozostaje kluczowym rynkiem dla Pepco z dużym potencjałem dalszego wzrostu. Firma planuje nie tylko otwieranie nowych sklepów, ale także modernizację istniejących placówek. Dzięki nowoczesnemu designowi i lepszemu dostosowaniu do potrzeb klientów, Pepco chce umacniać swoją pozycję zarówno w kraju, jak i na innych międzynarodowych rynkach, informuje "Fakt".

Czytaj też:
Pepco i Action mają się czego bać. Ukraińska sieciówka ma chrapkę na polski rynek