e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik tradycyjnych przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru, który ma ułatwić sposób wymiany korespondencji między instytucjami publicznymi, przedsiębiorcami i obywatelami.
Jedną z dodatkowych opcji w systemie e-Doręczenia jest płatna usługa e-Archiwum, czyli jak utrzymuje Poczta „bezpieczna przestrzeń do przechowywania plików elektronicznych, zapewniająca dowody ich archiwizacji oraz co ważne – opatrzone kwalifikowanym znacznikiem czasu”.
e-Archiwum gwarantuje szyfrowanie dokumentów i redukcję zużycia papieru
Usługa archiwizowania jest dostępna dla wszystkich posiadaczy ADE (adresu do doręczeń elektronicznych) ze Skrzynką Doręczeń aktywowaną w Poczcie Polskiej. Państwowy moloch wymienia także korzyści, które wiążą się z nową opcją:
- dostęp do dokumentów elektronicznych w dowolnym miejscu i czasie na dowolnym urządzeniu.
- dokumenty są szyfrowane i chronione hasłem,
- uwierzytelnienie do usługi za pomocą środka identyfikacji elektronicznej,
- możliwość udostępnienia pliku osobie nieposiadającej uprawnień do e-Archiwum,
- redukcja zużycia papieru, co przyczynia się do ochrony środowiska.
Dwa płatne pakiety do wyboru za e-Archiwum
Aby skorzystać z nowej usługi, zgodnie z instrukcją Poczty trzeba:
- wypełnić wniosek o adres do doręczeń elektronicznych, który znajduje się na rządowej stronie gov.pl/e-doreczenia,
- aktywować konto zgodnie z przesłaną na email instrukcją,
- dokonać uwierzytelnienia do skrzynki doręczeń,
- wybrać moduł "Usługi dodatkowe" a z niej e-Archiwum.
Po zaakceptowaniu regulaminu już można dokumenty elektroniczne archiwizować. Opłata miesięczna zależy od wybranego pakietu. Pakiet S (10 GB do wykorzystania) kosztuje 43,05 zł brutto z VAT. Pakiet M jest większy – oferuje 50 GB przestrzeni do wykorzystania i kosztuje 73,80 zł brutto miesięcznie z VAT.
Czytaj też:
Wniosek o emeryturę nie tylko w ZUS? Nowa placówka wchodzi do gry