Do 80 proc. rabatu na kosmetyki. Sieć drogerii likwiduje sklepy w Polsce

Do 80 proc. rabatu na kosmetyki. Sieć drogerii likwiduje sklepy w Polsce

Dodano: 
Kontigo
Kontigo Źródło: Materiały prasowe / Kontigo
Słowo „contigo” znaczy po hiszpańsku „z tobą”. Stąd nazwa sieci drogerii „Kontigo”, która na stronie internetowej wciąż przekonuje, że jej centrum świata jest kobieta i to wokół niej wszystko się kręci. A właściwie kręciło.

„Dziękujemy za wspólną podróż. Razem tworzyliśmy piękno przez lata” – głoszą komunikaty na stronie marki. Sklep online Kontigo będzie działał tylko do połowy grudnia, więc sieć zaprasza na wielki kiermasz kosmetyczny i oferuje rabaty do 80 proc. na wszystkie produkty.

Po kosmetyki i akcesoria jakich marek do Kontigo?

W ofercie Kontigo znajdują się produkty kosmetyczne do makijażu, pielęgnacji ciała, twarzy, włosów, zapachy i akcesoria do makijażu. Marki dostępne tylko w sieci drogerii Kontigo na wyłączność to: Moonish Natural, Vegaya, All About Aloe, Garden Planet, Biolove, Hempure, HOA Natural, All About Cactus, Watermellow, Wanna Nature?, Garden Planet, Harry J Pro, Mystik Warsaw, Rosie, MOIA, FruityLAB.

Marka Kontigo powstała w 2014 roku. Koncepcja sklepów kosmetycznych innych niż wszystkie działające wówczas w Polsce zrodziła się w głowie Rity Amaral, córki Luisa Amarala – wieloletniego prezesa Grupy Eurocash. Pierwszy stacjonarny sklep drogerii został otwarty przy ulicy Chmielnej w Warszawie. Pięć lat później sieć liczyła już 32 placówki, a w planach miała otwarcie kilkudziesięciu kolejnych.

Historia decyzji finansowych Kontigo

Plany właścicieli (Grupa Eurocash) zupełnie zmieniła jednak pandemia koronawirusa. Większość sklepów Kontigo znajdowała się w centrach handlowych i zostały czasowo zamknięte. Nie powiodło się otwieranie drogerii w modelu franczyzowym (projekt miał ruszyć w 2019 roku), ani wysp Kontigo – taki sposób na ekspansję sieć ogłosiła w 2021 roku. W 2023 roku zamknięto 20 drogerii, a w 2024 – ostatnie 15 placówek.

W 2020 roku sieć sklepów Kontigo przyniosła stratę 50 mln zł. Rok później również: 34 mln zł. Drogerie były całkowicie uzależnione od finansowania przez Grupę Eurocash, która podjęła decyzję o likwidacji sklepów.

"Z całego serca dziękujemy za każdą wizytę, każdy zakup i każde ciepłe słowo. To dzięki Wam Kontigo było czymś więcej niż tylko sklepem – było miejscem pełnym uśmiechu, inspiracji i wzajemnego wsparcia" – można przeczytać w oficjalnym komunikacie sieci.