Zielony szyld znanej sieci inspiracją dla artystów. Sztuka trafi do tysięcy sklepów

Zielony szyld znanej sieci inspiracją dla artystów. Sztuka trafi do tysięcy sklepów

Dodano: 
Gala konkursu na Plakat Żabki – I miejsce zdobyła Magdalena Marchwicka
Gala konkursu na Plakat Żabki – I miejsce zdobyła Magdalena Marchwicka Źródło: Materiały prasowe / Żabka Polska
Żabka zainspirowała artystów do stworzenia plakatów. Zwycięski projekt trafi do sklepów w całej Polsce.

Żabka plakatem stoi! I to nie byle jakim. Okazuje się, że jej kultowy zielony szyld może inspirować do prawdziwej sztuki. Właśnie zakończyła się pierwsza edycja konkursu na plakat sieci.

Był on skierowany do szerokiego grona twórców – grafików, ilustratorów, studentów kierunków artystycznych oraz wszystkich osób zajmujących się projektowaniem graficznym, zarówno profesjonalistów, jak i pasjonatów designu.

Do rywalizacji zgłoszono blisko 600 prac, a ich różnorodność pokazała, jak wiele interpretacji może mieć temat przedsiębiorczości i współpracy w kontekście sieci Żabka.

Jury z mistrzem plakatu

Prace oceniało 9-osobowe jury pod przewodnictwem samego mistrza Andrzeja Pągowskiego – ikony polskiego plakatu. Jurorzy zwracali uwagę nie tylko na techniczną stronę projektów, ale przede wszystkim na pomysł, siłę przekazu i spójność z tematem.

– Wybrane w konkursie prace są świetnym świadectwem tego, że w Polsce design reprezentuje wysoki poziom. Ich autorzy łączą atrakcyjną formę graficzną z dobrym zrozumieniem odbiorcy i zasad prowadzenia biznesu – a ta kombinacja ma dziś kluczowe znaczenie – mówi Andrzej Pągowski.

Laureaci i nagrody

Podczas finałowej gali ogłoszono zwycięzców. I miejsce zdobyła Magdalena Marchwicka, której plakat wyróżniał się świeżym ujęciem franczyzy i dynamiczną kompozycją. II miejsce zajęli Szymon Szymankiewicz, z minimalistycznym i nowoczesnym projektem, a III miejsce Beata Pasierbek, której praca zachwycała prostotą i emocjonalnym przekazem.

Łączna pula nagród wyniosła ponad 35 tys. złotych, a zwycięski plakat wkrótce zawiśnie w witrynach ponad 12 tys. sklepów Żabka w całej Polsce.

Czytaj też:
Popularna sieć rozdaje świąteczne swetry i skarpetki. Jak je zdobyć?

Sztuka w codziennym kontekście

Jury podkreślało, że poziom zgłoszeń był bardzo wysoki. Wybrane prace pokazały, że temat przedsiębiorczości można przedstawiać w sposób nieszablonowy – poprzez metaforę, humor czy symbol. Konkurs udowodnił, że zielony szyld Żabki nie tylko sprzyja biznesowi, ale także inspiruje do twórczej ekspresji i kreatywnego myślenia.

– Konkurs #DobrzeMieć Żabkę! pokazuje, jak twórczo i angażująco można opowiadać o przedsiębiorczości. Otrzymaliśmy prace, które zachwycają kreatywnością, odwagą i wyczuciem estetyki – mówi Marta Partyka, Dyrektor Rozwoju Franczyzy, Żabka Polska.

Czytaj też:
Żabka czynna w Wigilię? Gdzie po ostatnie zakupy przed świętami?
Czytaj też:
Podwyżki w Lidlu. Od stycznia pensje sięgną nawet 7700 zł

Źródło: Żabka Polska