Firma badająca rynek PMR Market Experts opublikowała raport, z którego wynika, że sieć Pepco jest najchętniej wybierana przez Polaków, którzy sięgają po nowe ubrania. Chociaż polskie marki Reserved i Sinsay zostały przegonione przez Pepco, to również znajdują się w czołówce wyborów odzieżowych Polaków.
Pepco wygrywa w kwestii nowych ubrań
Z raportu PMR Market Experts wynika, że Pepco jest wiodącym graczem na polskim rynku odzieżowym, wybieranym przez 86 proc. Polaków jako ich główny sklep odzieżowy. Popularność sieci niespożywczych, takich jak Pepco, Action czy KiK, wynika przede wszystkim z atrakcyjnych cen oraz szerokiej oferty produktowej. Klienci coraz częściej szukają korzystnych okazji, co sprzyja dynamicznemu rozwojowi dyskontów wielobranżowych. Te sieci zyskują na znaczeniu dzięki umiejętności połączenia przystępnych cen z bogatym asortymentem, co odpowiada na rosnące potrzeby konsumentów w zakresie oszczędności i zróżnicowanego wyboru.
Silną pozycję na rynku mają jednak nie tylko sklepy multiasortymentowe, ale również ukierunkowane na sprzedaż odzieży. Dynamiczny rozwój sieci odzieżowo-obuwniczych, takich jak Sinsay czy Reserved, wymusza na nich ciągłe dostosowywanie oferty do zmieniających się preferencji konsumentów. Swoim zasięgiem wykraczają one poza tradycyjne kategorie odzieży i obuwia, włączając do asortymentu wyposażenie wnętrz. To strategiczne posunięcie ma na celu zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na kompleksowe zakupy w jednym miejscu.
Rosnące udział lumpeksów w rynku
„W ostatnich latach rosnącą popularnością cieszą się także sklepy z odzieżą używaną, czyli second-handy. To trend, który zyskuje na sile z wielu powodów. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy z drugiej ręki nie tylko z uwagi na oszczędność, ale także z powodu rosnącej świadomości ekologicznej” – brzmi treść raportu PMR Market Experts.
Jednak wzrost popularności second-handów wywiera również presję na tradycyjny rynek odzieżowy. Coraz większe zainteresowanie odzieżą używaną powoduje spadek popytu na nową odzież, co prowadzi do obniżenia wartości całego rynku modowego. W odpowiedzi na te zmiany, firmy działające w branży odzieżowej muszą elastycznie dostosowywać swoje strategie biznesowe. Kluczowe staje się wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, takich jak kolekcje oparte na zrównoważonej produkcji czy inicjatywy wspierające recykling, aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów i zachować konkurencyjność wobec rosnącego segmentu odzieży używanej.