Mr.D.I.Y to dyskont z artykułami do domu i majsterkowania. Sieć sklepów z Malezji pojawi się w galeriach handlowych w Krakowie (Galeria Bronowice), Zabrzu (Platan) oraz w Piotrkowie Trybunalskim (Focus Mall) i Bielsku Białej (Gemini Park). Otwarcie placówek już w listopadzie. Polska będzie trzecim rynkiem w Europie dla Mr.D.I.Y. Z informacji dziennika „Rzeczpospolita” wynika, Mr.DIY zamierza konkurować nie tylko ze sklepami takimi jak Castorama czy Leroy Merlin. „Malezyjska sieć chce konkurować również z ogromną liczbą dyskontów przemysłowych jak Pepco, Action, Woolworth czy Dealz” – pisze dziennik. Dewiza sklepów to obietnica „Zawsze Niskie Ceny”.
Co Polacy kupią w nowej sieci?
Sklepy malezyjskiej sieci mają zwykle powierzchnię ok. 900 metrów kwadratowych i ponad 20 tys. produktów na półkach z 10 kategorii, w tym: artykuły gospodarstwa domowego, majsterkowanie, artykuły elektryczne, akcesoria biurowe, sportowe, zabawki, biżuterię i kosmetyki. Spora część asortymentu to marki własne. – Polska to atrakcyjny rynek dla sieci handlowych, wykazujący wyraźny wzrost – uważa Leo Gan, Chief Operating Officer Mr D.I.Y.
500 mln zł zysku na świecie, ile w Polsce?
Sieć sklepów Mr D.I.Y. powstała w 2005 roku. Pierwszy sklep w Malezji sprzedawał narzędzia. Dziś spółka ma ponad 3,5 tys. sklepów w 12 różnych krajach (nie licząc Polski), w tym w Malezji, Tajlandii, Brunei, Indonezji, Indiach czy Wietnamie. Od 2022 roku jest obecna w Hiszpanii (24 sklepy), a od 2021 roku w Turcji (113 sklepów). Pod koniec 2020 roku malezyjska firma pod nazwą Mr DIY Group (M) Berhad weszła na giełdę Bursa Malaysia. W 2023 roku wypracowała 561 mln ringgitów (około 500 mln zł) zysku netto. Do końca pierwszego kwartału 2025 roku sieć planuje otworzyć kolejnych sześć sklepów w całej Polsce. W planach miała