PKO BP ćwiczy cierpliwość klientów. Utrudniony dostęp do usług

PKO BP ćwiczy cierpliwość klientów. Utrudniony dostęp do usług

Dodano: 
Logo banku PKO BP
Logo banku PKO BP Źródło: Jowita Flankowska
Informacja jest lakoniczna: „Jeśli możesz, zrób zaplanowane operacje wcześniej. Zaplanowaliśmy prace w IKO.” Dla klientów banku PKO BP oznacza to kłopoty z usługami, w tym z płatnościami.

Zwykle banki robią przerwy techniczne w weekendowe noce, żeby jak najmniej utrudnić życie swoim klientom, ale nie PKO BP. Prace techniczne w tym banku zaplanowano na niedzielę i na poniedziałek.

Niedzielna przerwa w usługach trwała aż do 9:00. Prace serwisowe dotyczyły kart kredytowych. W tym czasie użytkownicy nie mogli korzystać z kilku funkcji:

  • przeglądanie danych kart kredytowych oraz zarządzanie nimi w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO,
  • wykonywanie przelewów z karty,
  • realizowanie płatności BLIK ze środków z karty kredytowej,
  • dokonywanie płatności w Internecie.

Weekend i poniedziałek raczej w domu niż na mieście

Bank PKO BP zapowiedział także, że w momencie trwania prac technicznych mogą występować trudności w wykonywaniu transakcji kartami kredytowymi na duże kwoty. To oznacza, że klienci największego banku w Polsce powinni raczej spędzić spokojny czas w domu niż planować zabawy i spotkania towarzyskie na mieście.

Druga faza napraw i serwisowania usług to poniedziałek. bank zapowiedział przerwę w godzinach 20:00 – 23:59. W tym czasie zostaną przeprowadzone prace serwisowe związane z aplikacją mobilną IKO. Może okazać się, że klient nie skorzysta z BLIKa lub innych opcji.

Rozwój usług cyfrowych

Niedawno PKO BP ostrzegało klientów przed otrzymywanymi wiadomościami e-mail. Na skrzynkach pocztowych Polaków pojawiała się wiadomość od oszustów podszywających się pod instytucję. Złodzieje wysyłali dokument imitujący potwierdzenie przelewu, jednak faktycznie był on linkiem do strony, gdzie pobierane było złośliwe oprogramowanie.

BKO BP obsługuje już ponad 12 mln Polaków. Strategia PKO Banku Polskiego na lata 2025-2027 zakłada m.in. zwiększenie liczby klientów indywidualnych do 15 mln w 2027.

Czytaj też:
PKO BP ostrzega klientów. W ten link pod żadnym pozorem nie klikaj
Czytaj też:
PKO BP ostrzega. Polacy zagrożeni utratą kontroli