Klienci Credit Agricole zgłaszają problemy z dostępem do swoich środków, trwające nawet do dwóch dni, co uniemożliwia dokonywanie transakcji. Sytuacja wzbudziła niepokój i zainteresowanie portalu Bankier.pl, który postanowił zbadać sprawę bezpośrednio u źródła.
Jakie problemy występują w dostępem do kont w Credit Agricole
W ostatnim czasie pojawiły się doniesienia o problemach z dostępem do kont w Credit Agricole. Bank miał blokować rachunki klientów, którzy nie dokonali aktualizacji danych osobowych. Nawet w przypadku szybkiej reakcji i uzupełnienia brakujących informacji, przywrócenie dostępu do środków zajmowało wiele godzin, często przekraczając kilkanaście.
Zablokowane konta powodowały trudności w codziennych transakcjach, takich jak opłacenie rachunków czy realizacja zakupów. Klienci zgłaszali frustrację związaną z brakiem wcześniejszego ostrzeżenia o możliwości blokady oraz z długim czasem oczekiwania na ponowne otwarcie rachunku.
Co odpowiada Credit Agricole
Bank tłumaczył swoje działania koniecznością dostosowania procedur do wymogów prawnych, w tym obowiązku weryfikacji tożsamości klientów. Wielu użytkowników uważa jednak, że proces ten mógł być przeprowadzony w bardziej przejrzysty i mniej uciążliwy sposób. Sytuacja skłoniła organizacje konsumenckie do apeli o większą elastyczność w podobnych przypadkach oraz o dokładniejsze informowanie klientów o potencjalnych konsekwencjach niedopełnienia formalności.
„Zawsze i to kilkukrotnie kontaktujemy się z klientami, żeby mieć kompletne i aktualne dane. Jeśli klient nie aktualizuje danych lub odmawia ich podania, to uniemożliwia nam wykonanie obowiązków ustawowych. W takiej sytuacji bank ma obowiązek prawny do zablokowania klientowi możliwości przeprowadzania transakcji za pośrednictwem rachunku bankowego czy rozwiązania umowy z klientem. Podstawą takiego działania banku jest art. 41 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu” – dodaje Credit Agricole cytowany przez bankier.pl.