Dłuższa trasa pociągu do Warszawy. Ważny sen pasażerów

Dłuższa trasa pociągu do Warszawy. Ważny sen pasażerów

Dodano: 
Wagon sypialny WARS
Wagon sypialny WARS Źródło: Wikimedia Commons / Travelarz / Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0
Mógłby przyjechać na miejsce szybciej, ale ten pociąg dłuższą trasą jedzie celowo. Pasażerowie mają szansę na dłuższy i lepszy sen.

Nocny pociąg ze Szklarskiej Poręby do Warszawy jedzie dłuższą trasą. Celowo. Wyjeżdżając z Łodzi pociąg IC Karkonosze nie kieruje się w stronę Koluszek, Skierniewic i Żyrardowa, tylko niespodziewanie przejeżdża przez Tomaszów Mazowiecki i Opoczno.

Jak wyliczył „Rynek Kolejowy”, trasa IC Karkonosze nocą jest dłuższa o 80 km. Jazda od Pabianic, które są ostatnim przystankiem przed Łodzią, wydłuża się o 1 godz. 39 min.

IC Karkonosze ma nocą dłuższą trasę ze względu na sen pasażerów

Nowy wariant trasy kolej wprowadziła na prośbę Ministerstwa Infrastruktury. Mieszkańcy Opoczna zyskali połączenie do stolicy, a pasażerowie nocnego pociągu – szansę na wyspanie się. Pociąg ze Szklarskiej Poręby wyjeżdża o 20:30, a w Warszawie melduje się o 6:21. To prawie 10 godzin podróży.

– Co do zasady łączny czas przejazdu takiego pociągu powinien być wydłużony, aby nie przyjeżdżał do stacji docelowej w bardzo wczesnych godzinach porannych lub wyjazd ze stacji początkowej nie następował w bardzo późnych godzinach wieczornych – wyjaśniał „Rynkowi Kolejowemu” Rafał Jaśkowski, dyrektor Biura Komunikacji w Ministerstwie Infrastruktury.

W drugą stronę argument ze snem już nie wchodzi w grę. Z Warszawy pociąg wyjeżdża o 23:30, a w Szklarskiej Porębie jest po ośmiu godzinach jazdy – o 7:33.

Nocne trasy w kuszetkach lub sypialnych wagonach

Na terenie Polski podróże pociągami nocnymi PKP Intercity są możliwe na kilku trasach, m.in.:

  • Zakopane – Szczecin – Zakopane,
  • Kraków – Hel – Kraków,
  • Przemyśl – Gdynia – Przemyśl,
  • Świnoujście – Przemyśl – Świnoujście,
  • Kraków – Kołobrzeg – Kraków,
  • Kołobrzeg – Bielsko Biała – Kołobrzeg.

Przewoźnik doczepia do składów kuszetki i wagony sypialne. W zależności od klasy, można wybrać przedział jednoosobowy, dwuosobowy lub trzyosobowy w wagonie sypialnym. W przedziałach 2 i 3-miejscowych miejsca sprzedawane zgodnie z płcią pasażerów. Wyjątek stanowią dzieci w wieku do 10 lat podróżujące w towarzystwie osób dorosłych oraz osoby, które chcą odbyć podróż razem i zająć wszystkie miejsca w przedziale. W kuszetce miejsc leżących jest więcej – cztery lub sześć.

Czytaj też:
Nowy rozkład jazdy PKP. Co konkretnie zmieniło się na torach?
Czytaj też:
Zaskakujący wrzesień w PKP. Znikają Pendolino Wrocław – Warszawa