Polskie Koleje Państwowe wprowadzają zmiany w rozkładzie jazdy w kilku kluczowych terminach w ciągu roku. Na ogół w marcu z powodu zmiana czasu na letni, 15 czerwca z powodu zbliżających się wakacji, 31 sierpnia ze względu na koniec lata i zbliżającą się jesień, a także 26 października z powodu zmiany czasu na zimowy.
Korekty rozkładu jazdy dostosowują też siatkę połączeń kolejowych do sezonowego zapotrzebowania i prac modernizacyjnych. W 2025 roku lato wyraźnie się przedłuża, co znalazło odbicie także na torach kolejowych.
Niektóre letnie pociągi utrzymane aż do października
PKP Intercity zdecydowały o utrzymaniu części wakacyjnych połączeń. Niektóre będą aktualne aż do października. Dotyczy to pociągów IC Gałczyński z Warszawy do Świnoujścia oraz IC Merkury z Wrocławia do Świnoujścia.
EIC Jantar z Warszawy na Hel pojeździ do 28 września (w soboty i niedziele), Pendolino z Warszawy do Gdyni pojeździ do 27 września (w piątki i soboty), a IC Malinowski z Krakowa do Krynicy-Zdroju od 31 sierpnia będzie kursował codziennie.
Intercity (IC) Orzeszkowa oraz IC Karkonosze we wrześniu dojadą aż do Szklarskiej Poręby, a IC Hańcza z Krakowa będzie dalej kursował do Mockavy na Litwie. W Białymstoku składy są rozdzielane – część jedzie do Giżycka, więc można się tym pociągiem łatwo dostać na Mazury.
Większa częstotliwość jazdy niektórych składów pociągów
Dobra wiadomość jest taka, że IC Lazur z Łodzi do Gdyni będzie kursował codziennie, podobnie jak IC Zamenhof z Białegostoku do Warszawy. Za to IC Hetman, IC Kasztelan oraz IC Górski znowu będą kursowały na pełnej relacji z Hrubieszowa.
1 października na tory wjadą cztery nowe pociągi z Bielska-Białej do Krakowa przez Czechowice-Dziedzice, Oświęcim, Chrzanów Śródmieście. Tego dnia także IC Pojezierze pojedzie z Olsztyna do Poznania.
Czytaj też:
Zaskakujący wrzesień w PKP. Znikają Pendolino Wrocław – Warszawa