Sieć stacji benzynowych opuszcza Polskę. Niedługo tam nie zatankujesz

Sieć stacji benzynowych opuszcza Polskę. Niedługo tam nie zatankujesz

Dodano: 
Stacja paliw, paliwo, tankowanie
Stacja paliw, paliwo, tankowanie Źródło: Pixabay / JirkaF
Popularny supermarket prowadzący w Polsce również własną sieć stacji paliw, zadecydował o wyprowadzce z polskiego rynku.

Carrefour prowadzi poszukiwania kupca na swoją sieć stacji paliw zlokalizowanych przy marketach w Polsce. Francuski operator jest w trakcie negocjacji z potencjalnymi nabywcami, którzy są zainteresowani przejęciem blisko 40 obiektów. O decyzji Francuzów informuje "Rzeczpospolita".

Carrefour sprzedaje polskie stacje paliw

Portal wiadomoscihandlowe.pl, powołując się na nieoficjalne źródła, informuje o dużym zainteresowaniu zakupem stacji paliw należących do Carrefour. W gronie potencjalnych nabywców znajduje się m.in. Anwim, właściciel dynamicznie rozwijającej się sieci stacji paliw Moya, która obecnie liczy 476 placówek w całym kraju.

Anwim, wspierany przez większościowego akcjonariusza, fundusz Enterprise Investors, jest jednym z kluczowych graczy na polskim rynku paliwowym, co czyni go poważnym kandydatem do przejęcia sieci stacji należących do francuskiego operatora. Możliwa transakcja mogłaby znacząco wzmocnić pozycję Anwim na rynku i przyczynić się do dalszej ekspansji marki Moya.

Carrefour chce skupić się na prowadzeniu sklepów

Działalność paliwowa nie stanowi kluczowego segmentu biznesu Carrefoura w Polsce, który koncentruje się przede wszystkim na handlu detalicznym. Na koniec drugiego kwartału tego roku francuska sieć zarządzała 803 sklepami spożywczymi w Polsce, w tym 96 hipermarketami, 151 supermarketami, 550 placówkami typu convenience (głównie pod marką Carrefour Express) oraz sześcioma dyskontami działającymi pod szyldem Supeco.

Warto zaznaczyć, że w ostatnich latach liczba sklepów Carrefoura na polskim rynku zmniejszała się. Dla porównania, jeszcze w połowie 2021 roku firma zarządzała aż 962 placówkami, co oznacza spadek o ponad 150 jednostek w ciągu zaledwie dwóch lat.

Oprócz tradycyjnych sklepów stacjonarnych, Carrefour rozwija również sprzedaż internetową, oferując swoim klientom szeroki wybór produktów z dostawą do domu. Sieć jest również właścicielem 20 centrów handlowych w Polsce, co świadczy o jej silnej obecności na rynku nieruchomości komercyjnych.