BMW wzywa Polaków pilnie do serwisów. Możliwy samozapłon auta

BMW wzywa Polaków pilnie do serwisów. Możliwy samozapłon auta

Dodano: 
Logo BMW
Logo BMW Źródło: Unsplash / Artiom Vallat
Akcja serwisowa niemieckiego producenta aut obejmuje około 300 tysięcy aut z konkretnych roczników. Problemem jest wadliwy rozrusznik.

Właściciele aut marki BMW produkowanych od września 2015 do września 2021 roku mają problem. Producent wykrył poważną wadę rozrusznika.

Firma zaleca właścicielom takich pojazdów parkowanie na otwartej przestrzeni, z dala od budynków, aż do czasu usunięcia usterki.

Nie ignoruj zaproszenia na przegląd – alternatywą może być nawet pożar

Sprawa dotyczy różnych modeli BMW: m.in. serii 1, 2, 3, 4 i 5, a także Z4 oraz SUV-ów X3 i X4 i obejmuje pojazdy wyprodukowane konkretnie między 28 września 2015 roku a 7 września 2021 roku.

Do wadliwego rozrusznika może się dostawać woda i powodować korozję, w skrajnych przypadkach także pożar na skutek zwarcia i przegrzania. Innym efektem usterki może być problem z odpaleniem samochodu.

Właściciele samochodów objętych akcją serwisową dostaną list z zaproszeniem na umówienie się na bezpłatną naprawę w serwisie.

Polacy wolą auta innych marek, ale BMW ma w Polsce swój segment

Wbrew pozorom BMW wcale nie jest ulubioną marką Polaków. Najchętniej kupowane są auta marki Toyota, a następnie Škoda i Volkswagen. BMW jest za to liderem w segmencie aut premium, plasując się na pierwszym miejscu pod względem rejestracji w 2024 roku. Zaraz za BMW jest Audi i Mercedes.

Największym zainteresowaniem Polaków cieszyły się w 2024 roku modele takie jak BMW serii 3, X5 i serii 5.

BMW jest postrzegane przez klientów jako marka dla osób, które cenią dynamiczną jazdę i doskonałą wydajność. To marka, którą chętnie wybierają młodzi mężczyźni. Średni wiek kierowcy BMW jest niższy niż przeciętnego kierowcy, a połowa właścicieli aut tej marki ma mniej niż 30 lat. To o 4 lata mniej niż wiek przeciętnego polskiego kierowcy i najmniej ze wszystkich marek aut. Ponadto tylko 16 proc. posiadaczy BMW to kobiety.

Ponad 30 proc. aut marki BMW na polskich drogach to pojazdy 16 – 20-letnie. Prawie tyle samo jest 11–15-letnich. Ponad dwudziestoletnich jest 14,5 proc., natomiast te najmłodsze (do 10 lat) stanowią 22,8 proc.

Czytaj też:
Po aferze Dieselgate Polacy w końcu mają prawo do odszkodowania