Vinted otwiera stacjonarny sklep. Nie z odzieżą z drugiej ręki

Vinted otwiera stacjonarny sklep. Nie z odzieżą z drugiej ręki

Dodano: 
Wnętrze sklepu
Wnętrze sklepu Źródło: Pexels / Ron Lach
Litewska aplikacja Vinted wchodzi na rynek sklepów stacjonarnych. Sklep otworzy się w marcu, w jednej z europejskich stolic. Nie będzie to Wilno. W ofercie nie będzie też rzeczy kojarzonych najmocniej z aplikacją, czyli z drugiej ręki.

Vinted to internetowa platforma handlowa stworzona z myślą o sprzedaży lub wymianie używanej odzieży przez prywatne osoby. Aplikacja powstała w 2008 roku na Litwie.

W 2024 roku klienci spędzili na Vinted średnio godzinę i 53 minuty podejmując decyzję o zakupie. Jak wynika z badania Mediapanel litewską aplikację odwiedziło rok temu 6,46 mln osób, co daje jej ósme miejsce w rankingu najbardziej popularnych platform e-commerce, po Allegro (18,42 mln osób), Temu (16,22 mln osób) i Media Expert (11,18 mln osób).

Polacy lubią kupować odzież używaną

Jedna piąta Polaków kupuje większość lub wszystkie ubrania używane, a ponad 40 proc. odwiedza second handy równie często lub częściej niż sklepy z nową odzieżą. 5 proc. badanych podczas dokonywania zakupów odzieżowych wybiera wyłącznie te “z drugiego obiegu”. To wnioski z badań prof. Dominiki Maison zrealizowanego w ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna.

Polacy chętnie kupują używaną odzież, ale coraz rzadziej w sklepach stacjonarnych. Ta działalność przestaje się opłacać, głównie z powodu wyższych kosztów transportu oraz podwyżki płacy minimalnej. Ale trzy czwarte Polaków uważa, że kupowanie ubrań używanych będzie trendem rosnącym, 73 proc. twierdzi, że powodem trendu wzrostowego będą ogólnoświatowe problemy z nadprodukcją ubrań, 72 proc. postrzega to jako „smart shopping”.

Vinted nieco zmieni asortyment

Vinted zna te trendy i bynajmniej nie otwiera sklepu stacjonarnego z używaną odzieżą. House of Vinted ruszy 22 marca w Londynie. Będzie to sklep typu pop – up czyli tymczasowy. Idea pop-store’ów polega na tym, że działają one przez określony czas (zazwyczaj przez okres od kilku dni do kilku tygodni) w konkretnej, nierzadko dość nietypowej lokalizacji. Tak będzie także ze sklepem Vinted.

Sklep otworzy się w hotelu „Adria”, znajdującym się w ekskluzywnej londyńskiej dzielnicy Kensington. W pop-upie pojawią się ubrania i dodatki marek luksusowych: The Row, Prada, Gucci, Maison Margiela i Jacquemus. Stacjonarny sklep otworzy się tylko na jeden dzień. Od 25 marca towary wystawione w pop-up będzie można kupić także online na Vinted.

Czytaj też:
Platformy sprzedażowe ślą dane do skarbówki. Można łatwo wpaść
Czytaj też:
Użytkownicy Vinted na celowniku skarbówki. Wezwania na dywanik
Czytaj też:
Używane na prezent. Świąteczne oszczędności Polaków