Nie idź na modowe kompromisy. Kolekcja dla osób niepełnosprawnych już w sieciówce

Nie idź na modowe kompromisy. Kolekcja dla osób niepełnosprawnych już w sieciówce

Dodano: 
Sklep Primark w Galerii Młociny w Warszawie
Sklep Primark w Galerii Młociny w Warszawie Źródło: Wikimedia Commons / Boston9 / Creative Commons Attribution 3.0 pl
Do sieci sklepów trafiła 49 modeli ubrań, będących zmodyfikowanymi wersjami bestsellerów marki, dostosowanymi do potrzeb różnych grup osób z ograniczeniami fizycznymi.

Irlandzka sieć sklepów Primark nawiązała współpracę z Victorią Jenkins, założycielką marki Unhidden. Modele wchodzące w skład kolekcji zostały zmodyfikowane w sposób ułatwiający ich codzienne użytkowanie.

Do kupienia są między innymi trencze z krótszym tyłem dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, spodnie z magnetycznymi zamkami błyskawicznymi oraz ubrania z ukrytymi otworami na urządzenia medyczne, takie jak pompy insulinowe czy worki stomijne.

Funwear robi to w Polsce od lat

Już w zeszłym roku Primark wprowadził na rynek kolekcję adaptacyjnej bielizny. Nowa kolekcja będzie dostępna w sklepach od 28 stycznia 2025 roku. Wcześniej na taki ruch zdecydowała się marka Tommy Hilfiger czy Zalando, które również oferują ubrania dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Na polskim rynku odzież dla osób niepełnosprawnych produkuje rodzinna marka Funwear. Inspiracją do założenia firmy jest syn właścicieli, który cierpi na rdzeniowy zanik mięśni. W swojej ofercie marka Funwear ma spodnie, t-shirty, wzorzyste bluzy i dresy. „Przygotowujemy projekty graficzne na podstawie prac naszych dzieci i nas samych. Grafika na bluzie „Matylda” to dzieło naszej córki, „Meduza” to zdjęcie Filipa, kwiaty to dzieło Doris. Dla mnie (Luke) pozostaje dopasowanie kolorów”. – podają na stronie internetowej.

Bez metek i ostrych wykończeń

Polska marka korzysta z materiałów lokalnych wyprodukowanych przez polskich producentów i spełniających wymagania Global Organic Textile Standard (GOTS). Dbają, by w ubraniach nie było żadnych ostrych wykończeń. Nie dodają też metek po wewnętrznej stronie koszulek czy bluz.

Z informacji portalu retaildetail.eu wynika, że ceny produktów w Primark zaczynają się już od pięciu funtów (około 25 zł), co jak tłumaczy sieć, czyni kolekcję przystępną cenowo. – To przełom w branży mody – podkreśla Victoria Jenkins, mając nadzieję, że inne znane marki pójdą w ślady sieci Primark.