Naftoport w Gdańsku osiągnął w 2024 r. kolejny rekordowy wynik operacyjny, potwierdzając swoją kluczową rolę w międzynarodowym obrocie ropą naftową i paliwami. W terminalu obsłużono 489 statków, co oznacza wzrost o 4 proc. w porównaniu z rokiem 2023.
Naftoport w Gdańsku z rekordowymi wynikami
Łączny tonaż przeładunków wyniósł imponujące 38,8 mln ton, co stanowi wzrost o 2 mln ton (6 proc.) względem poprzedniego rekordu ustanowionego w 2023 r. Wśród obsłużonych ładunków dominowała ropa naftowa (36,6 mln ton), uzupełniona o produkty ropopochodne (2,2 mln ton), podano w komunikacie Spółki.
Sukces ten umacnia pozycję Naftoportu jako lidera w regionie i potwierdza jego zdolność do efektywnej obsługi rosnącego wolumenu towarów.
Naftoport w Gdańsku czekają inwestycje
Na początku 2024 r. PERN ogłosił rozpoczęcie kluczowych prac związanych z rozbudową terminalu Naftoportu w Porcie Gdańsk. Projekt zakłada budowę nowego stanowiska do obsługi największych tankowców, co zwiększy przepustowość terminalu i umożliwi przyjmowanie większej liczby jednostek. Ta inwestycja ma na celu nie tylko rozwój infrastruktury, ale przede wszystkim wzmocnienie bezpieczeństwa energetycznego Polski poprzez zapewnienie stabilnych dostaw ropy naftowej i paliw.
Naftoport, będący strategicznym punktem w logistyce energetycznej kraju, specjalizuje się w przeładunkach ropy naftowej oraz produktów naftowych. PERN, jako główny udziałowiec, posiada 66,67 proc. udziałów w gdańskim Naftoporcie. Inwestycja w rozbudowę terminalu jest częścią szerszej strategii PERN, która koncentruje się na unowocześnianiu infrastruktury oraz zapewnianiu niezawodności dostaw surowców energetycznych dla Polski i regionu. Rozwój naftoportu jest szczególnie istotny, biorąc pod uwagę koniec dostaw surowców drogami lądowymi z terytorium Rosji.