Południowokoreański koncern Hyundai wzywa osoby, które kupiły samochody marek Hyundai i Kia do serwisów, w celu naprawy występujących w wielu modelach błędów. Na Polskim rynku kampania naprawcza obejmie aż 19,1 tys. modeli, informuje bankier.pl.
Hyundai wzywa do serwisów
Producent Hyundai ogłosił kampanię naprawczą dla kilku modeli z powodu wykrytych usterek. W modelu Genesis Coupe, wyprodukowanym między 16 września 2010 a 31 października 2014 r., naprawa obejmie zainstalowanie nowych bezpieczników o małej pojemności, by ograniczyć prąd roboczy w płytce obwodu HECU. W Polsce problem dotyczy 55 egzemplarzy.
W popularnym modelu Tucson MHEV NX4, wyprodukowanym w Czechach od 12 września 2022 do 7 września 2023 r., mogą wystąpić uszkodzenia wałka rozrządu zaworów wylotowych i połączenia pompy podciśnienia układu hamulcowego. Usterka może powodować szarpnięcia podczas jazdy. Na polskim rynku obejmuje to 2200 pojazdów, a naprawa w ASO polega na aktualizacji oprogramowania.
W modelu i10 wyprodukowanym w Turcji od 27 marca do 20 maja 2024 r. istnieje ryzyko awarii zaworu EGR, co może skutkować zatrzymaniem silnika podczas jazdy. W tych przypadkach mechanicy wymienią zawory EGR w ramach kampanii naprawczej.
Kia również do naprawy
KIA ogłosiła kampanię serwisową z powodu ryzyka zwarcia w module HECU, spowodowanego wyciekiem płynu hamulcowego, co może prowadzić do pożaru w komorze silnika. Objawy awarii to zapalenie się kontrolek MIL lub ABS oraz wydobywanie się dymu i zapachu spalenizny z okolic silnika.
Do serwisu wezwano 14 279 modeli Kia Rio (produkowanych między 15 grudnia 2010 a 31 marca 2017 r.), 1 318 modeli Sorento (wyprodukowanych od 1 lipca 2010 do 21 sierpnia 2014 r.) oraz 1 285 modeli Optima (produkowanych od 9 lutego 2010 do 23 lipca 2015 r.). Naprawa, podobnie jak w przypadku marki Hyundai, polega na montażu bezpieczników o małej pojemności, które ograniczą prąd w module HECU.