Dlaczego Polacy wolą zakupy online w kraju? Nie chodzi wcale o cenę

Dlaczego Polacy wolą zakupy online w kraju? Nie chodzi wcale o cenę

Dodano: 
Polacy wybierają zakupy online lokalnie – co buduje zaufanie?
Polacy wybierają zakupy online lokalnie – co buduje zaufanie? Źródło: Materiały prasowe / TrustMate
Polacy kochają zakupy online, ale ufają tylko lokalnym sklepom. Opinie innych kupujących decydują o wyborze i budują zaufanie.

Polacy to jedni z najbardziej aktywnych e-konsumentów w Europie, a wartość lokalnego rynku e-commerce, szacowana na ponad 100 mld zł, dynamicznie rośnie. Jak wynika z badania najnowszego raportu TRUSTMATE, ujawnia on jednak głęboki paradoks: nasza miłość do zakupów online kończy się na granicy Polski. Blisko 2/3 z nas świadomie rezygnuje z oferty zagranicznych sklepów z powodu głęboko zakorzenionego braku zaufania.

Polacy a zakupy online

Jak wskazuje raport „Luka zaufania w handlu transgranicznym”, kluczem do zdobycia polskiego klienta nie jest lepsza cena czy szersza oferta, a opinie innych kupujących, które dla ponad 90 proc. Polaków stają się decydującym dowodem wiarygodności.

– Dane z naszego raportu jednoznacznie pokazują, że dla międzynarodowych marek wejście na polski rynek to nie jest sprint technologiczny, lecz maraton budowania zaufania. Standardowe działania marketingowe i promocyjne trafiają w próżnię, jeśli nie są poprzedzone zdobyciem fundamentalnej wiarygodności – mówi Jerzy Krawczyk, prezes zarządu TRUSTMATE.io.

Czytaj też:
Kultowa marka otworzy sklep w Krakowie. Znamy datę

Luka zaufania w transgranicznym handlu online

Polski rynek e-commerce jest ogromny i dynamiczny, ale konsument pozostaje wierny lokalnym sprzedawcom. 61 proc. Polaków ufa krajowym sklepom, ale tylko 38 proc. ufa tym z innych krajów UE. Główne bariery to obawy o skomplikowane zwroty, ryzyko podróbek oraz trudne reklamacje.

– Polski konsument jest ostrożny i polega na doświadczeniach innych. W tym kontekście brak autentycznych, lokalnych opinii jest równoznaczny z brakiem zaufania – zauważa Krawczyk.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TRUSTMATE.io, to opinie innych kupujących są dla ponad 90 proc. Polaków kluczowe przy wyborze sklepu online, co czyni je twardą walutą polskiego e-handlu.

– Nasze analizy i badania wskazują, że obawy o zwroty czy autentyczność produktów to bariery, których nie da się zbić reklamą, a jedynie transparentnością i wiarygodnym dowodem społecznym dostarczanym przez innych użytkowników – podsumowuje prezes TRUSTMATE.io.

Czytaj też:
Nowości w Lidlu od 3 lipca. Sprzątanie i nie tylko
Czytaj też:
Zapomnij o maśle! Oto nowa królowa drożyzny w Polsce