Klienci czołowego banku ze zmianami już 6 maja. Będą nowe limity

Klienci czołowego banku ze zmianami już 6 maja. Będą nowe limity

Dodano: 
Bank, pieniądze, finanse
Bank, pieniądze, finanse Źródło: Pixabay / JamesQube
PKO Bank Polski przygotowuje spore zmiany dla swoich klientów. Będą dotyczyły bankowości elektronicznej.

Największy bank w Polsce szykuje spore zmiany dla swoich klientów. Już 6 maja osoby korzystające z bankowości elektronicznej w PKO BP będą musiały przygotować się wiele nowości. Pojawi się sporo ograniczeń, jednak mają być one wprowadzone w celu większej ochrony klientów przed cyberprzestępcami. O zmianach w PKO BP pisze „Fakt”.

Od 6 maja w PKO BP będzie sporo zmian dla klientów

Od 6 maja 2025 r. PKO BP wprowadza nowe limity dla przelewów realizowanych przez serwis internetowy iPKO. Domyślny dzienny limit zostanie ustalony na poziomie 10 tys. zł, a jeśli klient miał wcześniej ustawioną wyższą kwotę, zostanie ona automatycznie obniżona. Każdy użytkownik będzie mógł jednak samodzielnie zmienić limit — obniżyć go lub podnieść do maksymalnej kwoty 300 tys. zł.

Aby skorzystać z najwyższego możliwego limitu, konieczne będzie korzystanie z mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz dodatkowej usługi zabezpieczającej logowanie w iPKO, analizującej charakterystyczne cechy zachowania użytkownika. Klienci potrzebujący dziennych limitów przekraczających 300 tys. zł będą mogli indywidualnie ustalić je z bankiem.

Wszystko dla większego bezpieczeństwa przed cyberprzestępcami

W obliczu rosnącej liczby prób oszustw w bankowości internetowej, PKO Bank Polski zapowiada zmiany w regulaminie bankowości elektronicznej, które wejdą w życie w maju. Nowe przepisy mają na celu dodatkowe zabezpieczenie transakcji poprzez wprowadzenie limitów na przelewy w serwisie iPKO. Jak podkreślono w oficjalnym komunikacie, działania te są odpowiedzią na coraz śmielsze metody cyberprzestępców, którzy wykorzystują nieuwagę oraz nadmierne zaufanie użytkowników usług online.

— Systematycznie wdrażamy mechanizmy zwiększające ochronę środków naszych klientów — wskazuje Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO BP cytowany przez „Fakt”. — Nowe limity to kolejny element, który wzmacnia bezpieczeństwo pieniędzy oraz ogranicza ryzyko wyłudzeń — dodaje. Bank zapewnia, że zmiany są częścią szerszej strategii przeciwdziałania oszustwom w przestrzeni cyfrowej.