Znany bank wkrótce zniknie z polskiego rynku. Co czeka klientów?

Znany bank wkrótce zniknie z polskiego rynku. Co czeka klientów?

Dodano: 
Santander Bank Polska zmieni nazwę na Erste Bank Polska
Santander Bank Polska zmieni nazwę na Erste Bank Polska Źródło: Shutterstock / Czajnikolandia
Santander w Polsce zostanie przemianowany na Erste Bank Polska. Czy klienci odczują zmiany?

Santander Bank Polska szykuje się do dużej zmiany wizerunkowej – już wkrótce bank rozpocznie proces rebrandingu, który ma zakończyć się zmianą nazwy na Erste Bank Polska. To efekt przejęcia polskiego oddziału hiszpańskiej grupy Santander przez austriacką Erste Group.

Jak zapewniają przedstawiciele banku, dla klientów zmiana będzie miała głównie charakter wizerunkowy – codzienne korzystanie z usług banku nie powinno ulec zakłóceniu.

To koniec Santandera w Polsce

Zgoda na zmianę nazwy Santander Bank Polska została już wydana przez Komisję Nadzoru Finansowego. Ostateczne słowo należeć będzie jednak do akcjonariuszy, którzy zbiorą się 22 stycznia 2026 r. na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu. Projekty uchwał przewidują nie tylko rebranding banku, ale także zmiany w składzie Rady Nadzorczej. Po finalizacji transakcji głównym akcjonariuszem instytucji zostanie Erste Group, a zamknięcie przejęcia planowane jest na połowę stycznia 2026 r.

Harmonogram rebrandingu

Proces zmiany szyldu banku ma rozpocząć się w drugim kwartale 2026 r., po zatwierdzeniu zmian przez akcjonariuszy i dokonaniu odpowiednich wpisów w Krajowym Rejestrze Sądowym. Rebranding obejmie również spółki z grupy kapitałowej banku, które mają w nazwie „Santander”. Wyłączony z tego procesu pozostanie Santander Consumer Bank w Polsce wraz ze spółkami zależnymi, które wciąż pozostaną częścią Grupy Santander.

Czytaj też:
Masz uszkodzony banknot w portfelu? Po Nowym Roku może być bezużyteczny

Co zmieni się dla klientów banku?

Bank zapewnia, że wszystkie dotychczasowe umowy pozostaną w mocy. Numery rachunków, infolinii oraz kody PIN nie ulegną zmianie, a karty płatnicze będą aktywne do końca swojego terminu ważności.

W trakcie całego procesu zmiany nazwy instytucja będzie działać bez zakłóceń, a klienci będą obsługiwani na dotychczasowych zasadach – zarówno w placówkach, jak i przez infolinię.

W praktyce oznacza to, że korzystanie z usług banku nie będzie wymagało żadnych dodatkowych działań po stronie klientów.

Czytaj też:
NBP wprowadza kolejną monetę. Nowe 50 zł w sprzedaży
Czytaj też:
Miliony za trzy minuty muzyki. Piosenka świąteczna to najlepszy plan emerytalny