Poczta Polska i Żabka łączą siły. Spore ułatwienie dla klientów

Poczta Polska i Żabka łączą siły. Spore ułatwienie dla klientów

Dodano: 
Logo Poczty Polskiej
Logo Poczty Polskiej 
Poczta Polska wchodzi w większą kooperację w Żabką. Zyskać mają osoby, które korzystają z usług polegających na odbieraniu i nadawaniu paczek.

Poczta Polska i Żabka łączą bardziej swoje możliwości infrastrukturalne w celu zapewnienia większej wygody klientom korzystającym z nadawania oraz odbierania paczek w placówkach obu firm. Więcej o układzie między dwoma firmami pisze forsal.pl.

Poczta Polska i Żabka łączą siły

Klienci Poczty Polskiej najchętniej odbierają przesyłki w sklepach sieci Żabka – to obecnie ponad 11 tys. punktów, zlokalizowanych zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Poczta, współpracująca z Żabką od 2017 r., podkreśla, że zależy jej na maksymalnym uproszczeniu procesu odbioru, nadania i zwrotu paczek – tak, by można je było załatwić szybko i wygodnie, np. przy okazji zakupów.

Poczta Polska to państwowy operator z ponad 51 tys. pracowników. W pierwszym półroczu 2024 r. spółka zanotowała ponad 300 mln zł straty, co jej prezes tłumaczy wcześniejszymi błędami. Z kolei Grupa Żabka rozwija się dynamicznie – poza sklepami franczyzowymi prowadzi też Żabkę Nano, marki Maczfit i Dietly, a także platformy zakupów online Jush! i Delio. Od 2024 r. działa również w Rumunii i jest notowana na GPW.

Żabka i Poczta Polska połączą swoje możliwości logistyczne

Poczta Polska podkreśliła, że Żabka jest pierwszym partnerem, z którym zintegrowała się technologicznie – bez udziału pośredników. Nowy model bezpośredniej komunikacji między systemami obu firm ma stać się standardem także w relacjach z innymi sieciami handlowymi. Dla klientów nic się nie zmieni – nadawanie i odbiór przesyłek będą realizowane tak jak dotąd.

Bezpośrednia współpraca pozwala zwiększyć efektywność, usprawnić operacje i szybciej reagować na potrzeby rynku. Poczta zaznacza, że takie partnerstwa sprzyjają także wymianie doświadczeń oraz wprowadzaniu innowacyjnych usług i produktów.

Czytaj też:
Poczta Polska zwalnia na potęgę. Ale jeszcze wierzy w sukces