Dwa wielkie banki ostrzegły swoich klientów. W weekend czekają ich problemy

Dwa wielkie banki ostrzegły swoich klientów. W weekend czekają ich problemy

Dodano: 
Wybieranie pieniędzy z bankomatu
Wybieranie pieniędzy z bankomatu Źródło: Unsplash / Eduardo Soares
Banki PKO BP oraz ING Bank Śląski poinformowały swoich klientów o możliwych utrudnieniach przy płatnościach, jakie mogą wystąpić w weekend.

Klienci dwóch wielkich banków muszą nastawić się utrudnienia przy płatnościach, do jakich może dojść w najbliższy weekend. Osoby, które planują na weekend ważne transakcje pieniężne, powinny przygotować sobie zapas gotówki.

Przerwa techniczna w PKO BP

Od piątku, 6 grudnia 2024 r., od godziny 22:00 do soboty, 7 grudnia, do godziny 8:00, w serwisie internetowym iPKO oraz w aplikacji mobilnej IKO wystąpi przerwa w dostępności usług związanych z ubezpieczeniami. W tym czasie użytkownicy nie będą mogli skorzystać z opcji zakupu nowych polis ani sprawdzić szczegółów już posiadanych produktów. Przerwa dotyczy ubezpieczeń takich jak Moje Podróże24, PKO DOM, PKO MOTO, Moje Życie24, PKO Życie i Zdrowie, PKO Ubezpieczenie dziecka oraz Assistance.

Zarówno osoby planujące zawarcie nowych umów, jak i te, które chciałyby uzyskać informacje o aktualnych polisach, są proszone o wykonanie zaplanowanych operacji przed rozpoczęciem przerwy. Bank przeprasza za ewentualne niedogodności związane z tymczasowym brakiem dostępu do tych usług i zapewnia, że wszystkie działania są podejmowane w celu dalszej poprawy jakości obsługi.

Problemy dla klientów ING Banku Śląskiego

W nocy z soboty na niedzielę, z 7 na 8 grudnia, w godzinach od 00:00 do 5:00, klienci ING Banku Śląskiego mogą napotkać przejściowe trudności w korzystaniu z wybranych usług bankowych. W tym czasie planowane prace techniczne mogą spowodować czasową niedostępność zarówno bankomatów, jak i wpłatomatów, a także systemów bankowości internetowej Moje ING, Moje ING mobile oraz ING Business wraz z jego wersją mobilną.

Przerwa może również wpłynąć na funkcjonowanie popularnych usług płatniczych, takich jak płatności BLIK, przelewy ekspresowe czy internetowe transakcje dokonywane za pomocą funkcji Płać z ING. Transakcje kartami płatniczymi w internecie, wymagające dodatkowego potwierdzenia przez 3DSecure (w aplikacji mobilnej lub jednorazowym kodem SMS), mogą być chwilowo niemożliwe do zrealizowania. Problemy mogą dotyczyć również automatycznej opłaty za przejazd autostradami oraz specjalnego interfejsu PSD2.

W wyznaczonym czasie klienci nie będą mogli również dokonywać zakupu produktów bankowych za pośrednictwem strony internetowej ing.pl ani systemu Moje ING, co obejmuje między innymi pożyczki, konta osobiste i oszczędnościowe. Dodatkowo, mogą wystąpić utrudnienia w realizacji płatności kartami w terminalach płatniczych.

Bank zachęca klientów do wcześniejszego zaplanowania najważniejszych operacji finansowych, aby uniknąć niedogodności wynikających z chwilowej przerwy w dostępie do usług. Jednocześnie przeprasza za wszelkie trudności i zapewnia, że prace techniczne mają na celu dalsze usprawnienie oferowanych rozwiązań.