Fabryka FCA Powertrain w Bielsku-Białej, działająca od 2003 r., wyprodukowała przez dwie dekady ponad 7,3 mln nowoczesnych silników. Obecnie jednak produkcja została całkowicie przeniesiona do zakładów w Brazylii, kończąc działalność zakładu w Polsce.
Stellantis zamknął fabrykę w Polsce i zwolnił pracowników
FCA Powertrain wypłaciło blisko 800 pracownikom odprawy, których łączny koszt oszacowano na około 70 mln zł. Kwota ta obejmowała zarówno program dobrowolnych odejść, jak i wsparcie dla tych, którzy zdecydowali się podjąć pracę w innych fabrykach koncernu Stellantis, właściciela zakładu.
Likwidacja fabryki w Bielsku-Białej rozpoczęła się na początku bieżącego roku, jednak redukcja zatrudnienia ruszyła już wcześniej. W pierwszym etapie, jeszcze w ubiegłym roku, pracę straciło 300 osób, a kolejny etap objął 470 pracowników, donosi bankier.pl.
Części załogi zaproponowano relokację do innych zakładów międzynarodowego koncernu. Obecnie w dawnym zakładzie w Bielsku-Białej pozostaje jedynie niewielka grupa pracowników administracyjnych, kończących formalności związane z zakończeniem działalności fabryki.
Teraz silniki będą produkowane w Brazylii
Produkcję silników z bielskiej fabryki przeniesiono do brazylijskiego miasta Betim, gdzie znajduje się jeden z największych zakładów Grupy Stellantis. Fabryka w Betim, będąca drugim co do wielkości producentem samochodów w Ameryce Południowej, dysponuje imponującą zdolnością produkcyjną wynoszącą około 850 tys. szt rocznie. To strategiczne centrum produkcji zostało wybrane jako nowe miejsce montażu, co wiązało się z przeniesieniem całej linii technologicznej z Bielska-Białej do Brazylii.
Dzięki tej relokacji zakład w Betim nie tylko zwiększył swoje moce produkcyjne, ale także przejął rolę kluczowego dostawcy nowoczesnych silników dla pojazdów Grupy Stellantis, obsługując zarówno rynek lokalny, jak i globalny.