Które świąteczne benefity i bonusy najbardziej interesują Polaków?

Które świąteczne benefity i bonusy najbardziej interesują Polaków?

Dodano: 
Świąteczne prezenty
Świąteczne prezenty Źródło: Pixabay / qimono
Ponad 80 proc. firm w Polsce pamięta o świątecznym podarunku dla pracowników. Jednak nie wszystkie prezenty od pracodawców cieszą w taki sam sposób.

Tradycja dawania świątecznych prezentów nawiązuje do darów, które mędrcy ze Wschodu złożyli Jezusowi w Betlejem.

Inna hipoteza mówi o powiązaniu świątecznych podarunków z postacią św. Mikołaja, czyli żyjącego na przełomie III i IV wieku biskupa Miry, który pod osłoną nocy pomagał najbardziej potrzebującym, dzieląc się swoim majątkiem oraz podrzucając niewielkie prezenty. Pracodawcy mają swoje powody, by zainwestować w świąteczny prezent dla pracowników.

Dlaczego firmy obdarowują pracowników przed świętami?

Wręczanie prezentów jest sposobem na okazanie obdarowanemu jak bardzo jest dla nas ważny. To także wyraz szacunku i życzliwości.

Podarunek bożonarodzeniowy od pracodawcy to nie tylko miły gest. Prezent przed świętami pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, wzmacniania relację, pogłębia lojalność między pracownikiem a firmą. Potrafi również wzbudzić poczucie ważności i docenienia wśród pracowników, co przekłada się na zwiększenie zaangażowania w wykonywane obowiązki.

Prezenty budują pozytywny klimat w zespole, jednak nie wszystkie są tak samo mile przez pracowników widziane.

Co pracownicy chcą dostać pod choinkę od firmy?

Z ankiety przeprowadzonej przez Gi Group Holding wynika, że zdecydowanym faworytem jest premia pieniężna – wskazało na nią 95 proc. respondentów. Prezent rzeczowy wybrało jedynie 5 proc. ankietowanych. Tegoroczne wyniki są zbliżone do tych z 2023 roku, kiedy 12 proc. osób jako preferowaną formę świątecznego bonusu wskazało rozwiązanie niepieniężne.

Wśród innych świadczeń niż premie największym zainteresowaniem cieszy się dodatkowy dzień wolny od pracy — wskazało go 57 proc. uczestników ankiety. Karta upominkowa ucieszyłaby 34 proc. badanych. Tylko 6 proc. pracowników wybrałoby bilet na wydarzenie kulturalne, a 3 proc. upominek firmowy – obie te formy również cieszą się mniejszym zainteresowaniem niż dwa lata temu.

Czytaj też:
Nie tylko choinka. Świątecznie ozdobione auta przyciągają policjantów