Właściciele aut marki BMW produkowanych od września 2015 do września 2021 roku mają problem. Producent wykrył poważną wadę rozrusznika.
Firma zaleca właścicielom takich pojazdów parkowanie na otwartej przestrzeni, z dala od budynków, aż do czasu usunięcia usterki.
Nie ignoruj zaproszenia na przegląd – alternatywą może być nawet pożar
Sprawa dotyczy różnych modeli BMW: m.in. serii 1, 2, 3, 4 i 5, a także Z4 oraz SUV-ów X3 i X4 i obejmuje pojazdy wyprodukowane konkretnie między 28 września 2015 roku a 7 września 2021 roku.
Do wadliwego rozrusznika może się dostawać woda i powodować korozję, w skrajnych przypadkach także pożar na skutek zwarcia i przegrzania. Innym efektem usterki może być problem z odpaleniem samochodu.
Właściciele samochodów objętych akcją serwisową dostaną list z zaproszeniem na umówienie się na bezpłatną naprawę w serwisie.
Polacy wolą auta innych marek, ale BMW ma w Polsce swój segment
Wbrew pozorom BMW wcale nie jest ulubioną marką Polaków. Najchętniej kupowane są auta marki Toyota, a następnie Škoda i Volkswagen. BMW jest za to liderem w segmencie aut premium, plasując się na pierwszym miejscu pod względem rejestracji w 2024 roku. Zaraz za BMW jest Audi i Mercedes.
Największym zainteresowaniem Polaków cieszyły się w 2024 roku modele takie jak BMW serii 3, X5 i serii 5.
BMW jest postrzegane przez klientów jako marka dla osób, które cenią dynamiczną jazdę i doskonałą wydajność. To marka, którą chętnie wybierają młodzi mężczyźni. Średni wiek kierowcy BMW jest niższy niż przeciętnego kierowcy, a połowa właścicieli aut tej marki ma mniej niż 30 lat. To o 4 lata mniej niż wiek przeciętnego polskiego kierowcy i najmniej ze wszystkich marek aut. Ponadto tylko 16 proc. posiadaczy BMW to kobiety.
Ponad 30 proc. aut marki BMW na polskich drogach to pojazdy 16 – 20-letnie. Prawie tyle samo jest 11–15-letnich. Ponad dwudziestoletnich jest 14,5 proc., natomiast te najmłodsze (do 10 lat) stanowią 22,8 proc.
Czytaj też:
Po aferze Dieselgate Polacy w końcu mają prawo do odszkodowania