W Polsce ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna „Patrz na skład!”, która ma zwiększyć świadomość społeczną dotyczącą suplementów diety. Inicjatywa, zapoczątkowana przez markę Biowen, powstała w odpowiedzi na rosnącą skalę stosowania suplementów i jednoczesny brak wiedzy konsumentów o ich składzie i jakości. Partnerem merytorycznym kampanii zostało Polskie Towarzystwo Studentów Farmacji, które włączy się w działania edukacyjne w przestrzeni publicznej oraz online. Kampania ma charakter otwarty, a jej celem jest zachęcenie Polaków do bardziej świadomego podejścia do suplementacji i czytania etykiet produktów.
– W obliczu szybkiego rozwoju rynku suplementów dostęp do sprawdzonych i zrozumiałych informacji jest niezbędny i powinien być wspólną odpowiedzialnością producentów, środowisk naukowych, farmaceutów, organizacji społecznych oraz samych pacjentów – mówi Artur Chojnacki, Przewodniczący Polskiego Towarzystwa Studentów Farmacji.
Rynek suplementów rośnie
Wartość rynku suplementów w Polsce przekroczyła już 7 miliardów złotych. Według analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego, suplementy stosuje ponad 70 proc. dorosłych Polaków. Mimo to, raporty UOKiK i GIS pokazują, że wiele preparatów nie spełnia deklarowanych norm jakościowych. W 2023 roku do GIS zgłoszono ponad 26 tysięcy nowych suplementów, co utrudnia konsumentom podjęcie rozsądnych decyzji zakupowych.
Czytaj też:
NFZ daje 900 plus na dentystę. Te zabiegi stomatologiczne możesz mieć za darmo
Suplementy – edukacja zamiast reklamy
Kampania „Patrz na skład!” zakłada m.in. darmowe porady w ramach akcji „Skonsultuj z Farmaceutą” oraz tworzenie dostępnych treści informacyjnych. Członkowie i członkinie Polskiego Towarzystwa Studentów Farmacji będą współtworzyć materiały edukacyjne, mające na celu wyjaśnienie, jak czytać etykiety suplementów i co powinno się znaleźć w bezpiecznym produkcie.
Czytaj też:
Tysiące seniorów z wyższą emeryturą. Podwyżki nawet o 200 złotychCzytaj też:
Kolagen w puszce? BLITZbee zaskakuje pomysłem