Mniej na poczcie. Porządki na regałach w wielu pocztowych placówkach

Mniej na poczcie. Porządki na regałach w wielu pocztowych placówkach

Dodano: 
Skrzynka pocztowa
Skrzynka pocztowa Źródło: Jowita Flankowska
Ma być bardziej estetycznie, bardziej atrakcyjnie i z ustandaryzowaną ofertą. Zmiany przeprowadzono już w 30 pocztowych placówkach. W kolejce czeka następne 300, a do końca 2025 roku zmiany przejdzie 2000 poczt.

Kto chociaż raz był na poczcie, ten w kolejce do okienka widział na stojakach torebki, portfele, ręczniki, fartuchy, muchozole, gry planszowe, dewocjonalia, prezenty dla babci i dziadka, gadżety narodowe, kolorowanki, magnesy, lalki, maskotki, wafelki, napoje, cukierki, ciastka, parasolki, nawet lampy naftowe.

Poczta dokonała przeglądu dotychczasowego asortymentu i teraz stawia na produkty wysokiej jakości, „odpowiadające na aktualne potrzeby i zainteresowania klientów” – tak wynika z komunikatu biura prasowego, który otrzymał portal Wirtualne Media.

Konkurencja ceną i jakością

Obecnie oferowane produkty mają konkurować zarówno ceną, jak i jakością. „Nasze dotychczasowe doświadczenia wskazują, że należy postawić na: produkty pocztowe (koperty, kartki, kartony itp.), artykuły piśmiennicze, prasę i książki, artykuły dla dzieci, przekąski i napoje oraz różnego rodzaju produkty impulsowe” – informuje biuro prasowe Poczty Polskiej.

Nie ma jednoznacznych decyzji o usuwaniu konkretnych kategorii produktów, choćby ze względu na geograficzne zróżnicowanie potrzeb klientów Poczty.

Strefy tematyczne i nowe regały

O zmianach, klient natknie się w placówce pocztowej na specjalne strefy tematyczne dla różnych kategorii produktowych:

  • materiały do pakowania i wysyłki,
  • kartki i karnety,
  • artykuły szkolne i biurowe,
  • upominki,
  • artykuły dla dzieci,
  • napoje i przekąski,
  • artykuły lokalne,
  • specjalnie wyselekcjonowane produkty w ramach akcji sprzedażowych.

Każda z tych stref będzie miała wyraźne oznaczenia oraz zostanie zaprojektowana w taki sposób, aby maksymalizować komfort zakupów i ułatwić klientom odnalezienie poszukiwanych produktów. Poczta wykorzysta do tego celu regały przyścienne, dwustronne (gondole), a także wieże obrotowe.

W miejscach odległych od miast Poczta stanie się Centrum Obsługi Obywatela. Będzie tam można skorzystać z dotychczasowych, tradycyjnych usług, ale i załatwić niektóre sprawy urzędowe. Poczta zapowiada, że największe miejskie placówki będą pełnić też rolę placówek społeczno-kulturalnych i komercyjnej galerii.