Kto chociaż raz był na poczcie, ten w kolejce do okienka widział na stojakach torebki, portfele, ręczniki, fartuchy, muchozole, gry planszowe, dewocjonalia, prezenty dla babci i dziadka, gadżety narodowe, kolorowanki, magnesy, lalki, maskotki, wafelki, napoje, cukierki, ciastka, parasolki, nawet lampy naftowe.
Poczta dokonała przeglądu dotychczasowego asortymentu i teraz stawia na produkty wysokiej jakości, „odpowiadające na aktualne potrzeby i zainteresowania klientów” – tak wynika z komunikatu biura prasowego, który otrzymał portal Wirtualne Media.
Konkurencja ceną i jakością
Obecnie oferowane produkty mają konkurować zarówno ceną, jak i jakością. „Nasze dotychczasowe doświadczenia wskazują, że należy postawić na: produkty pocztowe (koperty, kartki, kartony itp.), artykuły piśmiennicze, prasę i książki, artykuły dla dzieci, przekąski i napoje oraz różnego rodzaju produkty impulsowe” – informuje biuro prasowe Poczty Polskiej.
Nie ma jednoznacznych decyzji o usuwaniu konkretnych kategorii produktów, choćby ze względu na geograficzne zróżnicowanie potrzeb klientów Poczty.
Strefy tematyczne i nowe regały
O zmianach, klient natknie się w placówce pocztowej na specjalne strefy tematyczne dla różnych kategorii produktowych:
- materiały do pakowania i wysyłki,
- kartki i karnety,
- artykuły szkolne i biurowe,
- upominki,
- artykuły dla dzieci,
- napoje i przekąski,
- artykuły lokalne,
- specjalnie wyselekcjonowane produkty w ramach akcji sprzedażowych.
Każda z tych stref będzie miała wyraźne oznaczenia oraz zostanie zaprojektowana w taki sposób, aby maksymalizować komfort zakupów i ułatwić klientom odnalezienie poszukiwanych produktów. Poczta wykorzysta do tego celu regały przyścienne, dwustronne (gondole), a także wieże obrotowe.
W miejscach odległych od miast Poczta stanie się Centrum Obsługi Obywatela. Będzie tam można skorzystać z dotychczasowych, tradycyjnych usług, ale i załatwić niektóre sprawy urzędowe. Poczta zapowiada, że największe miejskie placówki będą pełnić też rolę placówek społeczno-kulturalnych i komercyjnej galerii.