Na stronie internetowej Orange pojawiała się informacja o warunkach zwrotu niesłusznie pobranych przez telekom pieniędzy za utrzymanie numeru w sieci w ofercie na kartę. Sprawa dotyczy opłaty w wysokości 5 zł, która była naliczana za każde 31 dni braku aktywności abonenta w okresie od 4 kwietnia 2022 roku do 24 stycznia 2024 roku.
Orange na kartę – zwrot pieniędzy na konto
Niestety, Orange nie zwraca pieniędzy automatycznie. Byli klienci oferty "Orange na kartę", którzy nie dostali zwrotu pieniędzy do tej pory w formie doładowania konta oferty na kartę lub korekty faktury (bo nie mają konta w Orange), są zmuszeni złożyć wniosek o zwrot środków. Mają na to miesiąc: od 18 listopada do 18 grudnia 2024 roku.
Formularz jest dostępny na stronie Orange, a jego wypełnienie wymaga podania:
- numeru PESEL lub numer dokumentu podany przy rejestracji numeru w Orange,
- numeru telefonu, z którego była pobrana opłata za utrzymanie numeru w sieci,
- numeru rachunku bankowego, na który zostanie przelany zwrot.
"Zwracamy tyle, ile pobraliśmy" – obiecuje Orange
Orange informuje, że niektórzy klienci nie dostaną na konto pełnej kwoty (5 zł). Firma tłumaczy, że jeżeli klient nie miał na koncie 5 zł, tylko mniej, Orange pobrała mniej i dlatego teraz zwróci mniejszą kwotę. Jeśli pobrano większą kwotę – taka wróci na konto. "Zwracamy tyle, ile pobraliśmy" – informuje firma na swojej stronie.
Abonenci Orange, którzy do tej pory korzystają z numeru na kartę już dostali zwrot pieniędzy między 9 a 22 lipca 2024 roku. Tym, którzy są zmuszeni wypełnić wniosek telekom zwróci pieniądze najpóźniej do 18 lutego 2025 roku. W połowie 2024 roku grupa Orange Polska miała 13,58 mln abonentów usług mobilnych (bez kart SIM używanych przez inteligentny sprzęt AGD) W Polsce. jak informuje firma, to o 6,4 proc. więcej niż przed rokiem.