Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ogłosiła, że osoby poszkodowane w wyniku powodzi mogą ubiegać się o umorzenie zaległych opłat abonamentowych. Wniosek o umorzenie można złożyć, podając szczegóły dotyczące szkód spowodowanych przez klęskę żywiołową.
KRRiT umorzy abonament RTV dla ofiar powodzi
Szef KRRiT, Maciej Świrski, zaapelował dodatkowo do Poczty Polskiej o wydłużenie terminów na spłatę zaległości dla poszkodowanych abonentów, co miałoby ułatwić im uporanie się z finansowymi konsekwencjami powodzi. Celem tych działań jest odciążenie osób, które znalazły się w trudnej sytuacji i umożliwienie im regulacji opłat w bardziej dogodnym terminie.
„W związku z bardzo trudną sytuacją wywołaną przez powódź, obejmującą coraz większy obszar kraju i dramatyczną sytuacją ludzi, zwracam się do Pana o indywidualne potraktowanie abonentów mieszkających na zalanych terenach. Chodzi o udzielenie im wszelkiego rodzaju wsparcia, dozwolonego przepisami np. w postaci wydłużenia terminu do uregulowania zaległości wskazanego w upomnieniach/zawiadomieniach z 7 dni na dłuższy, czy wydłużenia/przesunięcia terminu wystawienia tytułu egzekucyjnego, wstrzymanie/zawieszenie przeprowadzania kontroli wykonania obowiązku rejestrowania odbiorników na terenach objętych powodzią. To tylko kilka przykładów ewentualnych form wsparcia powodzian, które poddaję Poczcie Polskiej S.A. pod rozwagę” – czytamy w liście, który szef KRRiT napisał do Poczty Polskiej.
Z dalszej części listu wynika, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, po potwierdzeniu przez osobę wnioskującą o umorzenie opłat, w związku z tym, że jego zaległość powstała w wyniku trudnej sytuacji związanej z powodzią, będzie udzielać pomocy, pozytywnie rozpatrując wnioski składane przez osoby dotknięte tragicznymi skutkami walki z żywiołem. Rada planuje umorzyć zaległości, które powstały w trakcie powodzi oraz działań mających na celu usunięcie jej skutków. Zalecono również, aby te wytyczne zostały przekazane pracownikom placówek Poczty Polskiej S.A. w rejonach objętych powodzią, z prośbą o informowanie abonentów o tej możliwości, szczególnie tych, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji losowej.