Od 1 października wielkie zmiany w skarbówce. Petenci odczują od razu

Od 1 października wielkie zmiany w skarbówce. Petenci odczują od razu

Dodano: 
KAS, skarbówka
KAS, skarbówka Źródło: Wikimedia Commons / Boston9 / Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 pl
Urzędy skarbowe wprowadzają znaczne zmiany już od 1 października 2024 r. Za pomocą infolinii otrzymasz dużo więcej informacji, niż dotychczas.

Resort finansów 13 września ogłosił istotne zmiany, jakie będą miały miejsce w urzędach skarbowych już od 1 października 2024 r. Petenci będą mogli na dużo większą ilość informacji, niż miało to miejsce do tej pory. Rozszerzenie możliwości infolinii urzędów skarbowych jest odpowiedzią na szerokie zapotrzebowanie na informacji dotyczące przepisów skarbowych.

Zmiany w urzędach skarbowych od 1 października, dowiesz się więcej z infolinii

„Pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) będą udzielać informacji pod numerami: (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych i 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych. Tak jak dotychczas dzwoniący uzyskają pod tymi numerami ogólną informację podatkową i celną. Nowością jest możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN” – informuje Ministerstwo Finansów.

Dzwoniąc na infolinię KAS, klienci nadal będą mogli uzyskać ogólne informacje podatkowo-celne bez potwierdzania tożsamości. Nowością jest możliwość uzyskania szczegółowych informacji o indywidualnych sprawach podatkowych po weryfikacji tożsamości kodem telePIN. Dzwoniący będą mogli sprawdzić rozliczenia nadpłat i zwrotów oraz uzyskać instrukcje dotyczące korzystania z e-Urzędu Skarbowego. Zasady udzielania informacji przez wyspecjalizowane urzędy skarbowe dla dużych firm pozostają bez zmian, a pracownicy będą dostępni pod dotychczasowymi numerami telefonów.

„To rozwiązanie dopełnia możliwości zdalnej obsługi naszych klientów. Od lat resort finansów rozwija e-Urząd Skarbowy, w którym można rozliczyć swoje podatki i załatwić wiele innych spraw z nimi związanych. Klienci logują się do niego z wykorzystaniem platformy login.gov.pl, co zapewnia im bezpieczeństwo. Teraz równie bezpiecznie będą mogli kontaktować się z urzędem skarbowym przez telefon” – mówi wiceminister finansów zastępca szefa Krajowej Administracji Skarbowej Małgorzata Krok.