Polacy wprost o swoich zarobkach. Zaskakujące decyzje rodaków

Polacy wprost o swoich zarobkach. Zaskakujące decyzje rodaków

Dodano: 
Pieniądze
Pieniądze Źródło: Kasper Starużyk
Złe informacje płyną do nas z rynku pracy. Co czwarty Polak jest zadowolony ze swoich zarobków. Mimo to, nasi rodacy nie są skorzy do zmiany miejsca zatrudnienia.

Z raportu "Rynek pracy w Polsce" portalu No Fluff Jobs wynika, że tylko 27 proc. zatrudnionych Polaków uważa, że są oni wynagradzani adekwatnie do poziomu posiadanych kwalifikacji. To o tyle zaskakujące, że w ostatnich latach pensje dość szybko rosły.

Tylko co czwarty Polak zadowolony ze swoich zarobków

Jedynie 27 proc. polskich pracowników i pracowniczek uważa, że w obecnym miejscu pracy otrzymuje wynagrodzenie adekwatne do ich umiejętności. Inaczej uważa 58 proc. respondentów.

Czy naszym rodakom uda się wywalczać podwyżki? Zaledwie 23 proc. pracownikom udało się w ciągu ostatniego roku wynegocjować podwyżkę, ale aż 26 proc. o to prosiło bezskutecznie.

Te wyniki mogą oznaczać pojawiający się na rynku zastój w podwyżkach pensji. Minimalne wynagrodzenie rośnie w dużym tempie (z 2250 złotych brutto w 2019 roku do 4200 zł w obecnym r.), ale dynamika podwyżek na lepiej opłacanych stanowiskach stanęła lub jest „zjadana” przez pensję minimalną.

Niedawno publikowaliśmy również informacje o zarobkach z podziałem na regiony Polski, które znajdziesz POD TYM LINKIEM.

Nasi rodacy niechętnie myślą o zmianie miejsca pracy

Mimo ogólnego niezadowolenia okazuje się, że Polacy niechętnie myślą o zmianie miejsca pracy. Aż 54 proc. badanych nie ma zamiaru tego robić. Kolejne 37 proc. planuje taką zmianę jeszcze w tym roku, a niemal co 10. osoba wciąż się waha.

Są też dobre informacje. Mniej niż 25 proc. zatrudnianych Polaków obawia się utraty swojego miejsca pracy.

Jak Polacy szukają pracy

W raporcie przyjrzano się też miejscom, w których Polacy szukają pracy. Prawie 2/3 z nas podczas poszukiwań pracy korzysta głównie z portali z ogłoszeniami. Ponad połowa badanych twierdzi, że faktycznie w ten sposób znalazło zatrudnienie.

Niezbyt skuteczne w poszukiwaniu pracy okazały się być branżowe media społecznościowe. Tylko 25 proc. Polaków szuka tam pracy, ale skutecznie robiło to jedynie 13 proc.