Poczta Polska wyciąga rękę do chińskiego giganta. Szykuje się solidna współpraca

Poczta Polska wyciąga rękę do chińskiego giganta. Szykuje się solidna współpraca

Dodano: 
Poczta Polska
Poczta Polska Źródło: Pexels / Aibek Skakov
Poczta Polska zapowiedziała partnerstwo strategiczne z olbrzymią chińską platformą e-commerce. Ma ona jednak na pieńku z komisjami europejskimi i krajowymi.

Poczta Polska ogłosiła nawiązanie strategicznego partnerstwa z chińską platformą TEMU. Współpraca została zapowiedziana mimo trwających postępowań Komisji Europejskiej i UOKiK wobec TEMU i Shein w związku z zarzutami dotyczącymi wprowadzających w błąd promocji. Obu firmom grożą wysokie kary. O nowym pomyśle Poczty Polskiej pisze Interia.

Poczta Polska zacieśnia współpracę z Temu

Poczta Polska ogłosiła nawiązanie strategicznego partnerstwa z chińską platformą e-commerce Temu, którego celem jest integracja logistyczna oraz skrócenie czasu dostaw dla klientów w Polsce. Jak podkreślono w komunikacie, współpraca ma przyczynić się do poprawy jakości usług, zwiększenia ich niezawodności oraz objęcia zasięgiem całego kraju. Dzięki temu klienci mają zyskać bardziej efektywną obsługę zamówień, co ma wpłynąć na wyższy poziom satysfakcji z zakupów realizowanych za pośrednictwem Temu i dostarczanych przez Pocztę Polską.

„Współpraca ma na celu poprawę jakości usług, zwiększenie niezawodności procesu logistycznego i zapewnienie zasięgu dostaw w całym kraju, a w konsekwencji podniesienie zadowolenia klientów z usług obydwu firm. Pocztę Polską wyróżniają najwyższe standardy realizacji usługi dostawy przesyłek m.in.: telefoniczne potwierdzenia przed doręczeniem przesyłek, bezpośrednie przekazania i śledzenie w czasie rzeczywistym” – podaje Poczta Polska w komunikacie.

Temu prześwietla UOKiK

Temu to jedna z największych platform zakupowych z chińskim kapitałem, za pośrednictwem której zewnętrzni sprzedawcy oferują szeroki asortyment – od odzieży i kosmetyków, po elektronikę i artykuły domowe. Obsługą sprzedaży w Polsce zajmuje się irlandzka spółka Whaleco Technology Limited z siedzibą w Dublinie.

Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, postawił spółce zarzuty dotyczące nieprawidłowego informowania o promocjach. Z analizy strony internetowej i aplikacji mobilnej Temu wynika, że konsumenci nie zawsze mają dostęp do rzetelnych danych o obniżkach – brakuje odniesienia do najniższej ceny z 30 dni przed promocją lub podawana kwota może wprowadzać w błąd.