Popeyes to amerykańska sieć restauracji szybkiej obsługi, specjalizująca się w daniach z kurczaka inspirowanych kuchnią Luizjany. Założona w 1972 r. w Nowym Orleanie, marka zyskała popularność dzięki unikalnej recepturze marynowania kurczaka. W Polsce Popeyes zadebiutował 7 lipca 2023 r., otwierając pierwszy lokal we Wrocławiu. Teraz Amerykanie z południa planują otwarcie kolejnych sklepów w naszym kraju, a pisze o tym bankier.pl.
Popeyes zapowiada dalszą ekspansję na rynku
W marcu Popeyes otworzył pięć nowych lokali – w Wałbrzychu, Oleśnicy, Wrocławiu, Koszalinie i Katowicach. Za rozwój marki w Polsce, Czechach i Rumunii odpowiada firma Rex Concepts, która zarządza też siecią Burger Kinga. Łącznie prowadzi już ponad 111 restauracji, a do 2031 r. planuje zwiększyć tę liczbę do 700, rozbudowując działalność także na innych rynkach europejskich.
Według zapowiedzi CEO Rex Concepts CEE, Jerzego Tymofiejewa, do końca 2025 r. firma zamierza otworzyć w Polsce 23 nowe restauracje Popeyes – zarówno w dużych miastach, jak Warszawa, jak i mniejszych, takich jak Białystok czy Olsztyn. Nowe lokale powstają zarówno w centrach handlowych, jak i w wersji drive-thru.
Restauracje Popeyes w Polsce i na świecie
Popeyes Louisiana Kitchen, założona w 1972 r. w Luizjanie przez Ala Copelanda, to sieć restauracji znana z pikantnego kurczaka w stylu Cajun. Nazwa "Popeyes" pochodzi od postaci detektywa Jimmy'ego "Popeye" Doyle'a z filmu "The French Connection", a nie od słynnego marynarza z kreskówek, choć przez 35 lat firma wykorzystywała postać Popeye'a w kampaniach reklamowych.
Obecnie Popeyes jest drugą co do wielkości siecią fast foodów specjalizujących się w kurczaku na świecie, z ponad 3 000 restauracji w ponad 30 krajach. W Polsce marka rozwija się dynamicznie, planując otwarcie kolejnych lokali w różnych miastach. W 2017 r. Popeyes został przejęty przez Restaurant Brands International, właściciela m.in. Burger Kinga i Tim Hortons.