Kaufland ogłosił przełomowe zmiany. Klienci znacznie odczują decyzję

Kaufland ogłosił przełomowe zmiany. Klienci znacznie odczują decyzję

Dodano: 
Jastrzębie-Zdrój, osiedle Arki Bożka, Kaufland
Jastrzębie-Zdrój, osiedle Arki Bożka, Kaufland Źródło: Wikimedia Commons / Gaj777 / Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0
Wielu klientów Kauflandu nie będzie już mogło dowiedzieć się o promocjach w sieci za pośrednictwem drukowanych gazetek. Podobne zmiany ogłosił już Carrefour.

Kaufland podjął decyzję o zakończeniu wysyłki gazetek promocyjnych, co oznacza, że nie będą już pojawiały się w naszych skrzynkach pocztowych czy klatkach schodowych. Niemiecka sieć marketów ogłosiła, że gazetki będą nadal udostępniane klientom, ale tylko w wariancie elektronicznym. Podobne zmiany czekają również na klientów Carrefoura.

Gazetka promocyjna Kauflanda nie trafi do naszej skrzynki

„Chcielibyśmy poinformować, że w związku z koniecznością dostosowania naszych działań do współczesnych wyzwań biznesowych oraz realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, została podjęta decyzja o ograniczeniu druku i masowej dystrybucji gazetek promocyjnych firmy Kaufland” – przekazała niemiecka sieć Wirtualnej Polsce.

Sieci handlowe tłumaczą swoją decyzję troską o ekologię oraz dążeniem do bardziej efektywnego zarządzania kosztami. Choć tradycyjna dystrybucja gazetek zostanie ograniczona, klienci nadal będą mogli korzystać z materiałów promocyjnych.

Gazetki wciąż będą dostępne w sklepach dla tych, którzy wolą papierową wersję i chcą zapoznać się z aktualnymi promocjami na miejscu. Klienci będą mogli zabrać je do domu podczas wizyty w markecie, co nadal pozwoli osobom niekorzystającym z aplikacji internetowych na spokojne przejrzenie ofert i zaplanowanie zakupów.

Carrefour również wycofa się z gazetek papierowych

Carrefour od 2022 r. stawia na cyfrowe wersje swoich broszur, udostępniając je online, w aplikacji mobilnej oraz poprzez e-mail i WhatsApp. Dzięki temu sieć oszczędza 15 tys. ton papieru rocznie, a zaoszczędzone środki przeznacza na obniżki cen – podkreśla dyrektor generalny Alexandre Bompard cytowany przez handelextra.pl. Póki co gazetki wycofane będą jednak jedynie we Francji.

Początkowo papierowe gazetki miały zniknąć dopiero w 2026 r., jednak po udanych testach w Paryżu i Lyonie Carrefour przyspieszył ten proces. Podobną decyzję wcześniej podjął konkurencyjny E.Leclerc, który zrezygnował z drukowanych broszur już we wrześniu 2023 r.