Polska firma InPost staje się europejskim czempionem w branży kurierskiej. Paczkomaty Rafała Brzoski podbijają Europę. Spółka wydała komunikat prasowy, z którego wynika, że sieć uruchomiła już 8 tys. paczkomatów w Wielkiej Brytanii i 6 tys. we Francji.
Paczkomaty InPostu podbijają Francję i Wielką Brytanię. Pokazano dane
Spółka wydała komunikat prasowy, w którym pochwaliła się liczbą posiadanych urządzeń do nadawania i odbierania paczek.
InPost przekazał dziennikarzom, że że na koniec sierpnia 2024 roku dysponował on ponad 78 tys. punktami out-of-home, w tym blisko 43 tys. urządzeniami typu paczkomat i prawie 35 tys. punktami PUDO na 9 europejskich rynkach.
Za granicą szczególnie wyróżnia się rynek brytyjski i francuski. W tych krajach spółka posiada odpowiednio 8 i 6 tysięcy punktów.
„Bardzo intensywnie rozwijamy się na wszystkich rynkach europejskich – na koniec II kwartału zwiększyliśmy naszą sieć paczkomatów o 29 proc. rdr, a liczba punktów PUDO wzrosła o 17 proc”. – powiedział cytowany w komunikacie firmy szef InPostu Rafał Brzoska.
Polacy korzystają z kurierów częściej, ale wolą robić to taniej
O tym, że sieć InPost ma się dobrze świadczy niedawny artykuł „Rzeczpospolitej”. Gazeta informowała swoich czytelników o kryzysie na rynku usług kurierskich.
Ten kryzys omija jednak firmy, które działają w branży stacjonarnego nadawania i odbierania przesyłek kurierskich. Klienci nie kupują bowiem mniej, ale szukają tańszych produktów i tańszych sposobów wysyłki.
„Klienci kupują mniej, ale częściej. Wyraźnie widzimy tę prawidłowość” – skomentował te doniesienia Broszka cytowany przez „Rzeczpospolitą”. Dodał, że jest to zjawisko korzystne dla firmy.
Znana firma wspólnie z Pocztą Polską pomogła powodzianom
InPost była jedną ze spółek, która włączyła się w akcje pomocy powodzianom przez duże firmy. Prywatna firma połączyła siły z Pocztą Polską i zajęła się zawożeniem pomocy na tereny dotknięte kataklizmem.
„Chcemy wykorzystać nasz potencjał magazynowy i logistyczny, by jak najskuteczniej dotrzeć do potrzebujących. Dlatego dwie polskie firmy logistyczno-kurierskie, Poczta Polska i InPost zdecydowały się połączyć swoje siły i pomagać” – informowało szefostwo Poczty Polskiej.