Takko Fashion, to niemiecka sieć odzieżowa, która swoje sklepy posiada w całej Europie, w tym również w Polsce. W ostatnim czasie firma zdecydowała się jednak zamknąć część lokali w naszym kraju, co stworzyło pytania o dalsze losy sieci w naszym kraju. "Fakt" informuje, że polski oddział firmy przerwał milczenie i wskazał strategię na najbliższy czas.
Takko Fashion zostaje w Polsce
Takko Fashion ogłosiło zamknięcie czterech sklepów w Polsce, pozostawiając 42 działające placówki. Decyzja ta wynikała ze spadku rentowności spowodowanego rosnącymi kosztami operacyjnymi, w tym wzrostem płacy minimalnej i wysoką inflacją. Mimo to sieć nie planuje dalszych zamknięć – wręcz przeciwnie, dwa sklepy zostały niedawno wyremontowane.
Przedstawiciele firmy podkreślają, że mimo wyzwań finansowych Takko Fashion stabilnie kontynuuje działalność w Polsce. Jak zapewnił Błażej Gorzelak, sytuacja sieci w kraju jest dobra, a jej przyszłość nie jest zagrożona.
„Nasza strategia przynosi efekty, a nasz asortyment jest bardzo dobrze odbierany przez klientów. W związku z tym będziemy kontynuować naszą działalność na polskim rynku i dalej umacniać naszą pozycję jako dostawcy wysokiej jakości produktów w branży modowej” – brzmi treść komunikatu firmy cytowanego przez "Fakt".
Takko Fashion w Polsce i Europie
Takko Fashion to międzynarodowa sieć sklepów odzieżowych, oferująca modę dla całej rodziny w przystępnych cenach. Założona w 1982 roku w Niemczech, firma rozwinęła się na przestrzeni lat, posiadając obecnie prawie 2 000 sklepów w 17 krajach europejskich oraz zatrudniając około 18 000 pracowników. W Polsce Takko Fashion prowadzi 42 sklepy.
W pierwszej połowie 2024 r. Takko Fashion osiągnęła rekordowe przychody w wysokości 635 milionów euro, co stanowi wzrost o 2 proc. w porównaniu z poprzednim okresem. Firma planuje dalszą ekspansję, zarówno na rodzimym rynku niemieckim, jak i w innych krajach europejskich. Niedawno Takko Fashion zakończyła proces refinansowania, co zapewnia jej stabilność finansową i umożliwia realizację strategii rozwoju.
Czytaj też:
Nowa marka odzieżowa dla Polaków w małych miastach