Lidl wprowadził nową sekcję na swoją stronę internetową. Podświetlona na czerwono część strony dostała nazwę "Ważne informacje dla klienta". W pierwszym komunikacie prosi o zwrot do sklepów w całej Polsce części odzieży damskiej.
Chodzi o damskie spodnie dresowe, które znalazły się w ofercie sklepów Lidl w całej Polsce.
Lidl zapewnia zwrot pieniędzy
Część dresu wyprodukowała holenderska firma T. Kwaspen B.V. i był sprzedawany pod marką "Esmara". Firma prosi o zwrot dołu od dresu ze ściągaczem w kolorach: różowym, granatowym, zielonym. Produkt jest oznaczony numerem IAN 449336_2304, który znajduje się na metce. Aby zwrócić dresowe spodnie, należy skontaktować się biurem obsługi klienta za pomocą infolinii lub poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie Lidla (zakładka Portal Obsługi Klienta).
Lidl przyznaje w komunikacie, że produkt nie posiada ważnego certyfikatu Recycled Claim Standard, ponieważ holenderska firma nie jest w stanie go przedłożyć. Jednocześnie dodaje, że brak certyfikatu nie wpływa na jakość produktu.
Recycled Claim Standard weryfikuje skład produktu
Recycled Claim Standard (RCS) weryfikuje zawartość włókien pochodzących z recyklingu w produkcie końcowym. Certyfikacja RCS dotyczy każdego produktu, który zawiera co najmniej 5 proc. włókien pochodzących z recyklingu. Aby towar mógł być sprzedany jako certyfikowany – na każdym etapie pozyskiwania i przetwarzania surowca muszą być przestrzegane wymogi RCS. Zaczynając od etapu recyklingu, poprzez przetwórstwo i kończąc na handlu.
- RCS 100 proc. – oświadczenie dla produktu zawierającego 95 proc. lub więcej włókien z recyklingu,
- RCS BLENDED – oświadczenie dla produktów zawierających minimum 5 proc. włókien z recyklingu zmieszanego z surowcami konwencjonalnymi lub syntetycznymi.