Zmiana lidera w rankingu najtańszych sklepów w Polsce

Zmiana lidera w rankingu najtańszych sklepów w Polsce

Dodano: 
Lidl
Lidl Źródło: Wikimedia Commons / Edoderoo / Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0
Francuska sieć sklepów Auchan już nie jest liderem październikowego rankingu na najtańszy sklep w Polsce. Badanie przeprowadziła firma ASM Sales Force Agency.

W październiku br. klienci mogli nie zauważyć niewielkiej obniżki cen podstawowych produktów spożywczych w najpopularniejszych sieciach handlowych. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy przeprowadzonego przez firmę ASM SFA średnia cena koszyka zakupowego (40 wybranych produktów) spadła o 20 zł w skali miesiąca i wyniosła 288,99 zł. Zmienił się też lider rankingu na najtańszy sklep.

Dokąd po najtańsze zakupy spożywcze?

Spadek cen firma ASM SFA odnotowała w ośmiu sieciach, a w pozostałych pięciu ceny badanych produktów były wyższe niż we wrześniu br. Dodatkowo w siedmiu sieciach średnie ceny koszyków wyniosły powyżej 300 zł. Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Biedronka (o 29,04 proc.), natomiast największy wzrost w sklepach Carrefour (o 1,45 proc.). Największy wzrost cen koszyka zanotowano w sieci Kaufland, w której średnia cena koszyka w październiku 2024 roku była wyższa aż o 43,16 zł niż w 2023 roku.

Pozycję lidera w rankingu najniższych cen zajął w październiku Lidl. Średni koszt koszyka zakupowego w tej sieci wyniósł 230,09 zł. To spadek o 50,18 proc. We wrześniu pierwsze miejsce należało do francuskiej sieci Auchan. Lidl zdołał ściąć ceny o 17 proc. w porównaniu do wrześniowych poziomów ceny koszyka zakupów w Auchan. Drugie miejsce należy do Biedronki (drożej o 1,19 zł), a trzecie do Auchan (drożej o 6,34 zł).

Minimalne ceny tylko w jednej sieci sklepów

Liderem minimalnych cen produktów w październiku została jednak Biedronka, która oferowała 25 produktów w cenach minimalnych. W sieciach E.Leclerc, Intermarché, Makro Cash & Carry i Netto znalazło się zaledwie po jednym produkcie w cenach minimalnych na 40 analizowanych.