Ukraińcy zabrali głos w sprawie przyszłości Ursusa. Planowane są zmiany kadrowe

Ukraińcy zabrali głos w sprawie przyszłości Ursusa. Planowane są zmiany kadrowe

Dodano: 
Ursus traktor
Ursus traktor Źródło: Wikimedia Commons / Zwiadowca21 / Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0
Legendarna polska marka Ursus została kupiona przed ukraińskiego biznesmena. Teraz nowy właściciel zdradził swoje plany wobec firmy.

Chociaż sprzedaż Ursusa z powodu braku chętnych ciągnęła się dość mozolnie, to w końcu udało się ją w tym roku sprzedać. Za kwotę 74 mln zł trafiła w ręce firmy M.I. Crow. należącej do ukraińskiego przedsiębiorcy Olega Krota. Nowy właściciel kultowej marki postanowił zdradzić plany wobec przyszłości firmy.

Ursus ma w planach zwiększyć zatrudnienie

Oleg Krot w rozmowie z „Pulsem Biznesu”, na którą powołuje się lublin112.pl przedstawił plany dotyczące przyszłości Ursusa, jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w sektorze maszyn rolniczych. Obecnie trwa inwentaryzacja zakładów produkcyjnych oraz opracowywanie nowej strategii rozwoju spółki. Kluczowym celem jest nie tylko kontynuacja produkcji maszyn rolniczych, ale także znaczne poszerzenie oferty produktowej. Firma zamierza skupić się na innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych, które odpowiedzą na potrzeby współczesnego sektora rolnego, jednocześnie unowocześniając procesy produkcyjne.

Według Olega Krota, Ursus już teraz odnotowuje wzrost zainteresowania swoimi produktami, a zamówienia napływają zarówno z Polski, jak i z zagranicy, w tym z Czech oraz Ukrainy. Krot podkreślił, że kluczowym aspektem strategii będzie nie tylko utrzymanie obecnego zatrudnienia, ale także jego zwiększenie. Planowane jest pozyskanie wysoko wykwalifikowanej kadry, co umożliwi firmie rozwój zdolności produkcyjnych oraz realizację bardziej wymagających projektów.

Ekspansja Ursusa na rynku międzynarodowym

Długofalowa wizja zakłada przywrócenie Ursusowi międzynarodowego znaczenia i budowę marki rozpoznawalnej na całym świecie, przy jednoczesnym zachowaniu jej historycznej tożsamości. „Chcemy ożywić legendarną markę, dostosowując ją do nowoczesnych standardów, ale z poszanowaniem jej dziedzictwa” – zaznaczył.

Rozwój Ursusa ma być realizowany poprzez inwestycje w innowacje i rozszerzenie rynków zbytu, co pozwoli firmie odzyskać kluczową pozycję w branży maszyn rolniczych.