Polska sieć drogerii sprzedała wszystkie swoje udziały niemieckiemu funduszowi Mutares. Teraz zgodę na transakcję musi wyrazić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Obie strony mają nadzieję, że sprzedaż uda się sfinalizować jeszcze do końca 2024 roku.
Wzmocnienie Natury, dalszy rozwój firmy
Założona w 1997 roku sieć drogerii ma 237 sklepy stacjonarne w całej Polsce oraz sklep online. Ma 19 marek własnych: Kobo Professional, My Secret, Sensique, Seyo i Seyo Men, Natura Accessories, Milly, OraClinic i inne. Jej właścicielem jest spółka Pelion. Natura zatrudnia ponad 1200 pracowników. W zeszłym roku obrotowym miała przychody w wysokości około 100 milionów euro.
– Ta transakcja jest dla Natury szansą na dalszy i dynamiczny rozwój, dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb konsumentów oraz umocnienie pozycji na konkurencyjnym, ale perspektywicznym rynku kosmetycznym i drogeryjnym w Polsce. Nowy właściciel wzmocni potencjał Natury i nadarzające się szanse na wzrost spółki – przekazał w oficjalnym komunikacie Jacek Szwajcowski, prezes zarządu Pelion.
Wzmocnienie Retail & Food
Mutares to międzynarodowy fundusz private equity skoncentrowany na inwestycjach w spółki w sytuacjach szczególnych (special situations). Jest zainteresowany inwestycjami w kilka branż: motoryzację i mobilność, towary i usługi oraz handel detaliczny i dobra konsumpcyjne. Sieć drogerii Natura wpisuje się świetnie w te dwie ostatnie kategorie.
– Przejmując Naturę, wprowadzamy do naszego portfolio markę o ugruntowanej renomie i wzmacniamy nasz segment Retail & Food, wchodząc na polski rynek detaliczny. Firma jest dobrze ugruntowanym graczem w stale rozwijającym się sektorze kosmetycznym, ze znacznym potencjałem wzrostu w kategoriach produktów, aby sprostać rosnącemu popytowi napędzanemu przez siłę polskich konsumentów – wyjaśnił Johannes Laumann, CIO w Mutares. Kupno "Natury" jest piętnastym przejęciem w przez Mutares tym roku.