Im droższe produkty, tym mniejszy rabat na Black Week. Jest co kupować!

Im droższe produkty, tym mniejszy rabat na Black Week. Jest co kupować!

Dodano: 
Black Friday
Black Friday Źródło: Unsplash / Tamanna Rumee
Sklepy wolą oferować duże rabaty na popularne i sezonowe produkty, takie jak elektronika, AGD, czy odzież by przyciągnąć klientów do sklepów, generując przy tym ruch i sprzedaż. Droższe marki nie ulegają tej modzie.

Wizyta w centrum handlowym tuż przed Black Week daje do myślenia. Odzieżowe marki takie jak Massimo Dutti, Peek&Cloppenburg, czy COS nie tylko nie epatują rabatami w związku z Czarnym Piątkiem, ale także nie przeceniają wszystkich produktów w sklepie. Oferują rabaty o zaledwie 20 – 25 proc.

Droższe lub bardziej luksusowe towary, które nie są produktami masowymi, są zazwyczaj mniej przecenione, a niektóre obniżki mogą być tylko pozorne. W przypadku bardzo drogich produktów, sklepy często mają niższy margines zysku, co utrudnia zaoferowanie znaczących rabatów, porównywalnych do tych na tańsze towary.Co innego drogerie, dyskonty czy sieciówki.

Zara, Reserved, Mango przeceniły towary najczęściej o połowę

Zara spodziewa się dużej ilości klientów, więc w 2025 roku zachęca do zakupów z rabatami online. Przeceny Zara Black Friday 2025 rozpoczynają się w czwartek, 27 listopada o godzinie 20:00 online w aplikacji mobilnej i na stronie internetowej. W sklepach stacjonarnych promocje startują dzień później, w piątek 28 listopada.

Skorzystają ci, którzy wcześniej przejrzeli asortyment i dodali interesujące produkty do „ulubionych” lub listy zakupów – w momencie startu wyprzedaży szybko sprawdzą dostępność wybranych rzeczy.Przeceny potrwają do końca weekendu lub nieco dłużej. Ceny zostaną obniżone przeciętnie o 50 proc.

W piątek wyprzedaż uruchomi także marka Reserved – standardowe rabaty to 20 proc. do 40 proc. na dużą część kolekcji, ale wybrane modele będą przecenione nawet do 50 proc. i 60 proc. Promocje będą sukcesywnie rozszerzane w trakcie trwania Black Week, co oznacza, że ceny mogą zmieniać się z dnia na dzień, a najlepsze oferty pojawią się w ograniczonej liczbie egzemplarzy. Dotyczy to zarówno odzieży z aktualnych kolekcji jesień-zima 2025/2026, jak i końcówek kolekcji. Marka zapowiada także oferty czasowe i kody dostępne wyłącznie dla wybranych użytkowników w aplikacji.

Mango oferuje zniżki do 50 proc. na wybrane produkty oraz dodatkowe rabaty, np. -10 proc. z kodem rabatowym w Mango Outlet. Promocje są dostępne w sklepie online i stacjonarnym, a klienci mogą również skorzystać z darmowej dostawy przy zakupach powyżej 150 zł, co jest częścią oferty na Black Friday. Do upolowania są zarówno klasyczne elementy stylu capsule wardrobe, jak wełniane płaszcze, swetry i kozaki w najnowszych trendach.

Obniżki cen w Hebe, Rossmann, Biedronka i w Lidlu

Drogerie Hebe obniżyły ceny niemal wszystkich produktów o 30 proc. Z rabatu można skorzystać pod warunkiem zakupów na kwotę minimum 59 zł. Przeceny w Rossmannie potrwają do 1 grudnia, ale główny dzień to oczywiście 28 listopada. W ramach oferty można skorzystać z promocji „1+1 gratis” na około 3 tys. perfum w cenach regularnych – oznacza to, że kupując jeden produkt, drugi (równie drogi) dostajesz za darmo.

Biedronka zdecydowała się na obniżki w dziale „dom” sięgające 60 proc. Dodatkowo, tylko w piątek 28 listopada, na klientów czeka promocja „2+2” na pościel, kołdry, poduszki, plecaki, torebki, dywany, zasłony, firanki, ręczniki i ubrania – dwa najtańsze produkty można kupić po 1 zł.

Na klientów Lidla czeka obniżka cen nawet o 70 proc. Wśród hitów jest Termorobot MC Smart z wi-fi – tańszy o 900 zł, ekspres do kawy tańszy o 500 zł, stacja parowa Grundig – tańsza o 50 proc., frytkownica beztłuszczowa tańsza o 33 proc., lamka stołowa LED tańsza o 70 proc., suszarka do włosów – tańsza o 55 proc., a poduszka z ekologicznym puchem jest tańsza o 52 proc.

Czytaj też:
Sztuczna inteligencja zdecyduje o zakupach Polaków podczas Black Friday