Już zniknęło 119 sklepów tej polskiej sieci. Co z kartą lojalnościową?

Już zniknęło 119 sklepów tej polskiej sieci. Co z kartą lojalnościową?

Dodano: 
Delikarta
Delikarta Źródło: Wikimedia Commons / WrS.tm.pl / Public domain
W 2025 roku sektor spożywczy spodziewał się stabilnego wzrostu związanego z realnym wzrostem płac. Ale nie wszyscy przedsiębiorcy go odnotowali.

Firma Eurocash zdecydowała o likwidacji kolejnych 30 własnych sklepów pod szyldem „Delikatesy Centrum”, podczas gdy kwartał wcześniej było to 19 placówek, a w pierwszym kwartale 2025 roku – 16. W sumie daje to 65 zamkniętych sklepów własnych w ciągu dziewięciu miesięcy. Do tego trzeba doliczyć także zamknięcie 54 lokali franczyzowych.

Nadal można korzystać z programu lojalnościowego Delikarta. Jak podała firma Eurocash, na koniec 2024 roku korzystało z niej ponad 4 mln klientów, czyli mniej więcej połowa kupujących. Do najbardziej aktywnych klientów tej karty lojalnościowej należą osoby powyżej 60 roku życia. W kwietniu ubiegłego roku klienci dostawali zniżki także przy użyciu innych kart: z Biedronki i Lidla.

Delikatesy Centrum sprzedają produkty lokalne i regionalne

Jak podał Główny Urząd Statystyczny, w porównaniu z wrześniem 2025 roku w październiku branżą spożywcza odnotowała wzrost sprzedaży detalicznej o 6,7 proc. W okresie styczeń-październik 2025 roku sprzedaż wzrosła o 4,3 proc. w skali roku.

Jednak w grupie Eurocash sprzedaż segmentu detalicznego spadła o 9 proc. licząc metodą „rok do roku”. Likwidacja 30 sklepów ma dać roczne oszczędności rzędu 15,4 mln zł, a łącznie z placówkami franczyzowymi od początku roku – około 35 mln zł. Proces likwidacji sklepów wiązał się z jednorazowym kosztem 9 mln zł.

Placówki sieci Delikatesy Centrum często znajdują się w małych i średnich miejscowościach i na dużych osiedlach. Dostosowują swój asortyment do potrzeb lokalnych społeczności, z uwzględnieniem regionalnych produktów.

Istotne oszczędności na pensjach pracowników

Od 2024 roku firma Eurocash konsekwentnie odchodzi od prowadzenia przechodzi z modelu opartego na sklepach własnych na system agencyjno-franczyzowy. To mniej kosztowna struktura i bardziej elastyczna, pozwalająca koncentrować się na współpracy z przedsiębiorcami zamiast na zarządzaniu operacyjnym każdego sklepu. W takim modelu prowadzenia działalności odpadają również koszty wynagrodzeń pracowników.

W listopadzie pracownik Delikatesów centrum przeciętnie zarabiał 5122 zł brutto miesięcznie, czyli 32,01 zł na godzinę.

Grupa Eurocash jest jedną z największych polskich firm i jednocześnie wiodącym franczyzodawcą w Polsce. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci sklepów ABC, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep. Na koniec 2024 roku Delikatesy Centrum posiadały w całym kraju aż 1392 sklepy.

Czytaj też:
Nowe zasady parkowania przy Biedronkach. I niestety słone opłaty

Opracowała:
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl