Polska firma jest jedną z czołowych w tym azjatyckim kraju.

Polska firma jest jedną z czołowych w tym azjatyckim kraju.

Dodano: 
Taszkent, stolica Uzbekistanu
Taszkent, stolica Uzbekistanu Źródło: Unsplash / ZBS
Najludniejsze państwo Azji Środkowej jest dużym rynkiem dla produktów motoryzacyjnych i szansą dla polskiej firmy na wzrost zysków

Uzbekistan, najludniejsze państwo Azji Środkowej jest dużym rynkiem dla produktów motoryzacyjnych, ze względu na transporty lądowe, pochodzące przede wszystkim z Chin. Orlen pochwalił się, że oleje silnikowe Lotos mają na uzbeckim rynku coraz silniejszą pozycję, a ich sprzedaż nieustannie rośnie. O coraz silniejszej pozycji na rynku olei silnikowych w Uzbekistanie informuje energetyka24.pl.

Oleje Lotos zdobywają uzbecki rynek

Orlen Oil, poprzez markę Lotos, posiada kilkunastoprocentowy udział w uzbeckim rynku olejów silnikowych i znajduje się wśród pięciu największych graczy. Jak podkreślił prezes spółki Arkadiusz Trela podczas IV Międzynarodowego Forum Inwestycyjnego w Taszkencie, firma obecna jest w Uzbekistanie od 16 lat i oferuje szeroką gamę produktów – od olejów silnikowych, przez przekładniowe i hydrauliczne, po specjalistyczne środki dla przemysłu. Trela ocenił, że uzbecki rynek ma duży potencjał rozwoju, a sprzedaż produktów Orlen Oil może w przyszłości nawet się potroić.

Prezes zwrócił uwagę na strategiczne znaczenie rynków Azji Środkowej i ich otwartość na współpracę z europejskimi firmami. Podkreślił też znaczenie długofalowych relacji opartych na zaufaniu, wskazując na lojalność uzbeckiego partnera, który mimo ofert konkurencji pozostał przy współpracy z Orlen Oil. Jak dodał, taki model współpracy staje się w biznesie coraz rzadszy, zastępowany przez krótkoterminowe kalkulacje finansowe.

Jakość polskich wyrobów ceniona w Uzbekistanie

Prezes Orlen Oil Arkadiusz Trela podkreśla, że firma stawia na jakość i stabilność dostaw, dzięki czemu od 16 lat działalności w Uzbekistanie nie odnotowano żadnej reklamacji. Dystrybutorzy mogą liczyć na nieprzerwaną dostępność produktów Lotosu, co jest istotną przewagą w warunkach globalnych zawirowań. Spółka planuje dalszy wzrost sprzedaży na uzbeckim rynku, licząc na możliwość podwojenia lub potrojenia obecnych wolumenów, mimo ostrej konkurencji cenowej ze strony lokalnych producentów i dostawców z Azji, w tym z Chin.

Trela zaznacza, że Orlen Oil nie konkuruje ceną, lecz jakością, budując wizerunek marki premium. Przewagą firmy jest nowoczesna rafineria w Trzebini, jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie w regionie. Tymczasem sektor motoryzacyjny Uzbekistanu dynamicznie rośnie, generując już 5,5 mld dol. rocznych przychodów, a eksport pojazdów wzrósł od 2018 roku ponad dziesięciokrotnie.

Czytaj też:
Orlen ruszył na poszukiwanie nowych zasobów. Aż do Ameryki Północnej
Czytaj też:
Wielki sukces Orlenu. Norwegowie skreślili go z listy obserwacyjnej