Biedronka, Lidl, Kaufland, Auchan i wiele innych sieci prześciga się w cenach za kilogram truskawek, chcąc w ten sposób zwabić smakoszów tego sezonowego owocu. Prześciganie się wielkich sieci handlowych w najniższej cenie za truskawki może przypominać niedawną rywalizację, którą toczyły między sobą o najtańsze masło. Ceny truskawek w najpopularniejszych sieciach sprawdził „Fakt”.
Truskawki jak masło, sieci handlowe rywalizują o najniższe ceny
W poniedziałek 9 czerwca truskawki w Biedronce kosztowały 15,99 zł za kilogram – bez konieczności używania kuponów czy aplikacji. Tę samą cenę zaoferowała sieć Dino, ale tylko do wtorku 10 czerwca, również bez limitów. W Netto truskawki są dostępne do soboty 14 czerwca w obniżonej cenie 17,99 zł/kg (zamiast 20,99 zł). Z kolei Auchan sprzedaje porcje 500 g po 6,50 zł – co oznacza cenę 12,99 zł/kg przy zakupie online.
Lidl wprowadził trzydniową promocję, w ramach której cena truskawek spadła z 19,99 zł do 15,99 zł/kg, ale tylko po aktywacji kuponu w aplikacji. Rabat dotyczy maksymalnie 1 kg – każdy kolejny kosztuje już niemal 20 zł.
Kaufland przebił konkurencję i zaoferował najtańsze truskawki
W środę 11 czerwca sieć Kaufland planuje jednodniową promocję, w ramach której truskawki w opakowaniach 1 kg będzie można kupić za jedyne 9,99 zł – to aż o 10 zł mniej niż regularna cena wynosząca 19,99 zł. Oferta jest jednak dostępna wyłącznie dla posiadaczy karty lojalnościowej Kaufland Club i obowiązuje na jeden kilogram.
Każdy kolejny kilogram truskawek będzie kosztował już pełne 19,99 zł, podobnie jak w przypadku osób, które nie należą do klubu. Promocja ma więc charakter ograniczony i premiuje lojalnych klientów, a oszczędność dotyczy jedynie pierwszego opakowania.