Sklep zastąpi wpłatomat. Nowa usługa w jednej polskiej sieci

Sklep zastąpi wpłatomat. Nowa usługa w jednej polskiej sieci

Dodano: 
Sklep Dino w Domaszkowie
Sklep Dino w Domaszkowie Źródło: Wikimedia Commons / Jacek Halicki / Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0
Zamiast we wpłatomacie, klienci jednej sieci sklepów mogą już bezpośrednio wpłacić gotówkę na swoje konto za pomocą sklepowek kasy.

Według danych Komisji Nadzoru Finansowego w Polsce cały czas ubywa placówek bankowych. Na koniec marca br. było ich łącznie 9,9 tys. – o 276 mniej niż w ubiegłym roku. W 2024 roku zniknęło też ponad 1200 bankomatów z rynku. Wpłata gotówki na konto w sklepowej kasie ułatwi życie zwłaszcza mieszkańcom mniejszych miast i wsi.

Narodowy Bank Polski podał, że informuje też, że spadła także liczba i wartość wypłat i wpłat na konto w banku. W pierwszym kwartale odnotowano 114,5 mln wypłat (kwartał wcześniej było to 122,3 mln) o łącznej wartości 96,5 mld zł (kwartał wcześniej 101,5 mld zł). Różnica jest więc znacząca.

Sklep zastępuje bank i bankomat

Klienci sieci sklepów Dino mogą przekazać gotówkę sprzedawcy podczas zakupów, a następnie, poprzez terminal płatniczy i z wykorzystaniem karty płatniczej Mastercard powiązanej z kontem, przekazać środki bezpośrednio na swoje konto bankowe. Można również wypłacić gotówkę przy okazji robienia zakupów.

Żeby skorzystać z usługi wystarczy zainstalować w telefonie aplikację PolCard Pay, z którą należy powiązać kartę płatniczą. Aplikacja służy do weryfikacji tożsamości właściciela karty, dlatego nie ma już potrzeby legitymowania się u sprzedawcy podczas realizowania wpłaty.

Jak trafić na sklep Dino?

Sklepy Dino są zlokalizowane głównie w małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast. Na koniec czerwca 2024 roku sieć Dino miała 2504 sklepy o łącznej powierzchni 987 tysięcy metrów kwadratowych. Sieć sklepów została założona w 1999 roku przez Tomasza Biernackiego, który do dziś ma większościowy pakiet udziałów.

W zestawieniu miesięcznika "Forbes" sieć Dino znalazła na czwartym miejscu, czyli w ścisłej czołówce największych sieci handlowych w Polsce. W 2023 roku przychody spółki wzrosły o 48,2 proc. i wyniosły 19,80 mld zł. To największy wzrost wśród dziesięciu największych sieci handlowych w Polsce.