Największy bank ostrzega swoich klientów. Na tego maila nie odpisuj

Największy bank ostrzega swoich klientów. Na tego maila nie odpisuj

Dodano: 
Pko Bp, Pko bank polski
Pko Bp, Pko bank polski 
Klienci banku PKO BP są narażeni na działania oszustów. Bank opublikował komunikat, w którym ostrzega osoby posiadające konta przed fałszywym mailem.

Oszuści znowu polują na klientów największego banku w Polsce, czyli PKO BP. Tym razem postanowili podszyć się pod dział księgowości i w ten sposób próbować wyłudzić dane od posiadaczy kont w Powszechnej Kasie Oszczędności.

Klienci banku PKO BP na celowniku hakerów

PKO BP zaleca czujność wobec fałszywych wiadomości e-mail, które podszywają się pod bank. Przykładowy temat takich wiadomości to: „PKO Bank Polski-Potwierdź płatność 2024.11.18”. Adresy nadawcy mogą być różne, na przykład: „Księgowy PL <iod78893930@pkobp[KROPKA]pl”.

„Nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem” – dodaje PKO na swojej stronie internetowej.

PKO BP przypomina o najważniejszych zasadach bezpieczeństwa

Bank informuje, że nie jest autorem podejrzanych wiadomości e-mail, które mogą zawierać złośliwe oprogramowanie. W treści takich e-maili często znajduje się załącznik, którego otwarcie może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa danych. Aby uniknąć oszustw, bank przypomina, że e-maile oraz SMS-y wysyłane przez niego nigdy nie zawierają linków prowadzących do stron logowania ani prośby o podanie poufnych danych.

Przed zalogowaniem się do serwisu iPKO użytkownicy powinni dokładnie sprawdzić adres strony internetowej, aby upewnić się, że korzystają z prawidłowego i bezpiecznego serwisu. Fałszywe linki mogą być również umieszczane w wynikach wyszukiwania, często w formie reklam podszywających się pod bank. Wyglądają one jak typowe wyniki wyszukiwania, dlatego należy zachować szczególną ostrożność.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub podejrzeń dotyczących bezpieczeństwa PKO BP zachęca do natychmiastowego kontaktu z infolinią, która jest dostępna pod bezpłatnym numerem telefonu 800 302 302. Jednocześnie przypomina, że odpowiedzialne korzystanie z usług bankowych jest kluczowe dla ochrony danych osobowych i finansowych klientów.